Ar studentu mācību procesu saistītas stresa pārvaldīšanas stratēģiju un lēmumu pieņemšanas stilu savstarpējās sakarības
Author
Kupate, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stokenberga, Ieva
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija izpētīt sakarības starp lēmumu pieņemšanas stiliem un stresa pārvaldīšanas stratēģijām, kuras izmanto studenti, lai pārvaldītu akadēmisko stresu. Tika pētīti 57 studenti, no tiem 44 sievietes un 13 vīrieši, vecumā no 20 līdz 33 gadiem. Pētījumā tika izmantota Melburnas lēmumu pieņemšanas stilu aptaujas otrā daļa un Stresa pārvaldīšanas stratēģiju aptauja. Pētījuma rezultāti parādīja, ka pastāv statistiski nozīmīga pozitīva korelācija starp piesardzīgu lēmumu pieņemšanu un uz problēmām orientētām stresa pārvaldīšanas stratēģijām, kā arī pastāv statistiski nozīmīga pozitīva korelācija starp izvairīšanās stratēģijām un atbildības novirzīšanu, prokrastināciju un pārmērīgu piesardzību. Starp pārējām skalām netika konstatētas statistiski nozīmīgas korelācijas. The aim of this study was to determine the relationships among decision - making styles and stress coping strategies which students use to cope with academic stress. The sample consisted of 57 students, 44 women and 13 man, aged 20 to 33 years. Data was collected by using Melbourne Decision Making Questionnaire II and The Coping Orientation of Problem Experience. Results showed that vigilance is significantly positively correlated to problem oriented strategies. In addition, significant positive relationships were found among avoidance oriented strategies and buckpassing, procrastination, and hypervigilance. There were not found other significant correlation among concepts scales.