• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Orientācijas uz nākotni saistība ar akadēmiskiem sasniegumiem

Thumbnail
View/Open
299-56739-Kolpakova_Alla_ak13193.pdf (591.7Kb)
Author
Kolpakova, Alla
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot vai pastāv orientācijas uz nākotni saistība ar akadēmiskiem sasniegumiem. Pētījumā piedalījās 60 studējošie indivīdi (42 sievietes un 18 vīrieši), vecumā no 20 līdz 38 (vidējais vecums M=22,42). Lai mērītu dalībnieku orientāciju uz laiku tika izmantota Aleksandra Koļesova izstrādātā aptauja par nākotnes laika perspektīvu, kas balstās uz Seginer, Vermulst un Shoyer (2004) modeli. Lai noteiktu saistību starp orientāciju uz nākotni un akadēmiskiem sasniegumiem šī aptauja tika papildināta ar jautājumiem par indivīdu akadēmiskiem sasniegumiem. Pētījuma rezultāti paradīja, ka orientāciju uz nākotni ir saistīta ar akadēmiskiem sasniegumiem. Taču augstāka orientācija uz nākotni neprognozē augstākus akadēmiskos sasniegumus regresijas modelī.
 
The aim of this study was to find whether there is relevance between future orientation and academic achievements. 60 students participated in the study (42 females and 18 male) aged 20 to 38 (average age M = 22.42). Future orientation was measured by a questionnaire developed by A. Koļesovs on the basis of the model of Seginer, Vermulst, and Shoyer (2004). In order to determine the relationship between future time orientation and academic achievements, this survey was supplemented with questions about academic achievements. The results of the study showed that future time orientation is related to academic achievement. However, higher future orientation does not predict higher academic achievements within a regression model.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34823
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV