Multisensorā pieeja bieži sastopamo vārdu atpazīšanas prasmju attīstībai angļu valodā no 5 līdz 6 gadu veciem bērniem
Author
Lakse, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Lasīšana ir viena no būtiskākajām prasmēm, ko skolēni apgūst sākumskolā. Daudziem skolēniem bieži sastopamie vārdi angļu valodā sagādā grūtības, jo tie nepakļaujas zināmajām lasīšanas stratēģijām. Turklāt bieži sastopamie vārdi parādās lielos daudzumos lasīšanas tekstos. Diploma darba autore ir novērojusi, ka ir bērni no 5 līdz 6 gadu vecumam, kuriem grūtības sagādā bieži sastopamus vārdus atpazīšana, tādēļ nav augsts lasīšanas ātrums un izpratne par tekstu. Kā pētījumu metodi autore ir izvēlējusies gadījuma pētījumu, lai izpētītu, kā multisensorā pieeja var palīdzēt 5 līdz 6 gadu veciem skolēniem atpazīt bieži sastopamos vārdus. Pētījums tika veikts 2016.gadā no 17.oktobra līdz 9.decembrim Latvijas Starptautiskajā skolā. Autore izmantoja multisensoro pieeju, lai izveidotu uzdevumus, mācot bieži sastopamos vārdus, apkopoja rezultātus pirms un pēc lasīšanas testiem, lasīšanas motivācijas un bieži sastopamo vārdu mācīšanas metodes aptaujas anketām, veica novērojumus mācību procesu laikā, kā arī intervēja bērnu dārza grupas skolotāju. Diploma darbs var tikt izmantots kā vadlīnijas studentiem un skolotājiem, kuri vēlas attīstīt bieži sastopamo vārdu atpazīšanas prasmes, izmantojot multisensoro pieeju. Reading is one of the essential skills that students learn at primary school. Many learners struggle to read high frequency words in English because these words do not apply decoding strategies that they know. Furthermore high frequency words appear in great quantity in a reading text. The author of the Diploma Paper has observed that there are children at the age 5 to 6 who have difficulties to recognize high frequency words and therefore their reading fluency and comprehension of a text in not very high. The author has chosen a case study as a research method to explore how a multisensory approach can help develop English high frequency word recognition skills for students at the age 5 to 6. The empirical part was carried out at the International School of Latvia in the year 2016 from October 17th – December 9th. The class consisted of 21 students from the age of 5 to 6. The author designed and implemented high frequency word activities using a multisensory approach for students, collected the data from pre- and post-reading assessments, questionnaires for students’ reading motivation and high frequency word learning strategies, observations during activities, and an interview with the kindergarten teacher. The Diploma Paper can be used as a guideline for other students and teachers to develop English high frequency word recognition skills using a multisensory approach.