• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Verbālā agresija starp pusaudžiem 5.-8.klasēs vispārizglītojošajā skolā

Thumbnail
View/Open
299-56770-Petrova-Miliha_Jelena_jp12046.pdf (3.494Mb)
Author
Petrova-Miliha, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
par Jeļenas Petrovas-Milihas diplomdarbu „Verbālā agresija starp pusaudžiem 5.-8. klasēs vispārizglītojošajā skolā”. Diplomdarbā analizēta un pētīta verbālās agresijas sociāli pedagoģiskā problēma pusaudžu vidū. Diplomdarba mērķis noteikt verbālās agresijas dominējošo veidu un līmeni pusaudžu vidū, izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģisko programmu. Teorētiskajā daļā analizēti agresijas iemesli, agresijas teorijas un klasifikācijas, verbālās agresijas veidi, pusaudžu vecuma specifika un verbālās agresijas specifiskās izpausmes pusaudžu vecumā. Veiktie pētījumi un iegūtie rezultāti par verbālās agresijas dominējošiem veidiem un tās izpausmes līmeni vispārizglītojošā skolā pusaudžu vidū tika izmantoti sociālpedagoģiskās programmas modelēšanai, kā arī tās aprobācijai.
 
of Jelena Petrova-Milih’s paper “Verbal aggression among teenagers of 5-8 forms in general education school”. The present paper analyses and researches a socially pedagogical problem of verbal aggression among teenagers. The goal of the present paper is to define dominating kind and level of verbal aggression among teenagers, to develop and approve a socially pedagogical programme. The theoretical part researches the reasons of aggression, its theories and classification, kinds of verbal aggression, specific character of adolescence and specific demonstration of verbal aggression in adolescence. The research work on dominating kinds of verbal aggression and its level of demonstration among teenagers and the results of the study have served as a base of modelling and approving a socially pedagogical programme.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34838
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV