Vajadzību analīze jauktu spēju aktivitāšu izstrādei angļu valodas stundām 5. klasē
Author
Savicka, Inna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba "Vajadzību analīze jauktu spēju aktivitāšu izstrādei angļu valodas stundām 5. klasē" autores mērķis bija izstrādāt jauktu spēju aktivitātes, kas apmierinātu 5. klases skolēnu mācīšanās vajadzības. Diplomdarba autore sāka mācīt Rīgas Purvciema vidusskolas 5.d klasi 2016.gada septembrī, un visi skolēni un viņu personiskās īpašības bija nezināmas diplomdarba autorei, kas kļuva par iemeslu, lai veiktu vajadzību analīzi gadījuma izpētes ietvaros, lai izstrādātu aktivitātes, kas būtu piemērotas un atbilstu skolēnu efektīvām mācībām angļu valodas stundās. Pētījuma procedūra ietver vairākas datu vākšanas metodes, proti, vajadzību analīzes anketu, daudzpusīgo spēju testu un novērošanu, kā arī dokumentu analīzi pirms un pēc gadījuma izpētes. Vajadzību analīzes anketa tika izstrādāta 5.d klases skolēniem, lai būtu iespējams noteikt viņu vajadzības, grūtības, motivāciju, pieredzi un intereses angļu valodas apgūšanas procesā. Daudzpusīgo spēju tests tika veikts, lai uzzinātu par skolēnu dominējošām spējām, kas ļautu skolotājam ņemt vērā to, kā skolēni uztver informāciju un attiecīgi plānot aktivitātes stundām. Novērošana tika veikta, lai analizētu pielietoto aktivitāšu efektivitāti, kas bija izstrādātas, pamatojoties uz anketas un testa rezultātiem. Dokumentu analīze tika veikta, lai noteiktu, ka 5.d klases skolēniem ir jauktas spējas, kā arī salīdzinātu skolēnu mācību panākumus pirms un pēc gadījuma izpētes. The author of the present Diploma Paper “Needs Analysis to Design Mixed-Ability Activities for English Lessons in Form 5” aimed to design mixed-ability activities that would address students’ learning needs in Form 5d of Riga Purvciems Secondary School. The author of the Diploma Paper began teaching Form 5d in September, 2016, and all the students and their personal characteristics were unknown to the author of the Diploma Paper, which became the reason to conduct needs analysis in the context of a case study as a research method in order to design activities that would be adequate and appropriate for students’ effective learning in the English lessons. The procedure of the research included several methods of data collection, namely, a needs analysis questionnaire, a multiple intelligences test and observation, as well as document analysis before and after the case study. The needs analysis questionnaire was designed for students of Form 5d to define their needs, difficulties, motivation, background and preferences in learning English. The multiple intelligences test was carried out to be aware about students’ dominating intelligences, which would allow the teacher taking into account the way students perceive information and planning activities for lessons accordingly. Observation was performed to analyze the effectiveness of the applied activities designed on the basis of the results from the questionnaire and the test. Document analysis was done to define the mixed-ability of Form 5d, as well as to compare students’ learning progress before and after the case study.