Mentora darbība jauno zobārstu profesionālās kompetences pilnveidē
Author
Kondriča, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
21. gadsimts pilns izaicinājumu un strauju pārmaiņu gadsimts. Tas prasa ikvienam sekot līdzi šiem jaunajiem izaicinājumiem un pārmaiņām, lai sekmīgi iekļautos darba tirgū. Augstākajās mācību iestādēs tiek meklēti jauni risinājumi nepieciešamās kompetences apguvei jauno speciālistu sagatavošanā. Pēdējos gados daudz tiek diskutēts par mentora iespējām jauno speciālistu sagatavošanas procesā. To var attiecināt arī uz zobārstniecības jomu. Tā kā maģistra darba autores praktiskā darbība ir saistīta ar kvalitatīvu veselības aprūpes nodrošināšanu laukos un arī ar zobārstniecību, tad izpētei tika izvēlēta tēma “Mentora darbība jauno zobārstu profesionālās kompetences pilnveidē” Maģistra darba mērķis - izpētīt un raksturot mentordarbības iespējas studiju procesa gaitā, veicinot studentu profesionālās kompetences pilnveidošanos. Teorētiskajā daļā autore aplūko mentora un mentoringa būtību, mentors kā līderis, mentora specifiskās darbības zobārstniecības jomā, kompetence un tās būtība. Autore veic pētījumu, lai atbildētu uz pētījuma jautājumiem kādas ir galvenās mentora darbības jauno zobārstu kompetences sekmēšanai un raksturotu, kādas kompetences veidojas vislabāk šādā sadarbības procesā. Darba ietvaros autore izstrādājusi specifisku mentorizglītības programmu zobārstniecības speciālistiem. Atslēgas vārdi : mentors, mentorējamais, mentorings, mentordarbība, mentorizglītība, līderis, kompetence, profesionālā kompetence, specifiskā kompetence. 21st century is full of challenges and rapid changes.It requires everybody to follow these challenges and changes to be successfully included in the labour market. Higher educational establishments look for new ways of the acquisition of new competence in the process of the development of new specialists.There are heated discussions about the possibilities of mentor in this process. It refers also to the.field of dentistry as well. As the practical work of the author of the thesis is connected with the guarantees of the qualitative health care in the country side and with the dentistry as well the chosen topic is the following „Mentor’ s activity in the improvement of new dentists‘ professional competence „ The aim of the master thesis is to search and characterize mentor’s possibilities in the study process to promote the development of professional competence of the dentists. In the theoretical part the author views the concept of mentor , mentoring , mentor as a leader , mentor ‘ specific activities in the dentistry, the concept of competence. The author carries out research to answer the research question what are the activities of the mentor to promote the development of professional competence of young dentists and to characterize the the best developed competences in the cooperation process . The author has developed a special study programme for mentors in dentistry. Key words : a mentor , mentoree, mentoring, mentora s a leader, mentor education, competence professional competence, specific competence.