• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidusskolēnu starpkultūru kompetences veidošanās skolu partnerības projektos

Thumbnail
View/Open
299-56873-Medne_Zanda_zm09004.pdf (3.238Mb)
Author
Medne, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienu mainīgajā pasaulē, kurā dažādu kultūru pārstāvjiem jāspēj efektīvi sadarboties vienam ar otru, īpašs prasmju, zināšanu un attieksmju kopums, kuru dēvē par starpkultūru kompetenci, kļuvis par nepieciešamību un veiksmīgas komunikācijas priekšnoteikumu. Maģistra darbā iztirzāta vidusskolēnu starpkultūru kompetences veidošanās Erasmus+ skolu partnerības projektu un pieredzes apmaiņas vizīšu kontekstā ar mērķi izpētīt to ietekmi uz vidusskolēnu starpkultūru kompetenci. Pēc teorētiskās literatūras analīzes un Rīgas Valsts 3. ģimnāzijā realizētā atsevišķa gadījuma pētījuma tika secināts, ka starpdisciplināri Erasmus+ skolu partnerības projekti nodrošina autentisku personīgo pieredzi, kas nepieciešama starpkultūru kompetences attīstībai.
 
In today's changing world, where representatives of different cultures must be able to cooperate effectively with each other, a specific set of skills, knowledge and attitudes, known as intercultural competence, has become a necessity and a prerequisite for successful communication. Master Thesis analyses secondary school students’ intercultural competence in the context of Erasmus + school partnership projects and exchange visits in order to examine their effect on secondary school students’ intercultural competence. The analysis of theoretical literature and a case study carried out in Riga State Gymnasium No. 3 led to the conclusion that interdisciplinary Erasmus+ school partnership projects provide the authentic personal experience necessary for intercultural competence development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34852
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV