Vidusskolēnu starpkultūru kompetences veidošanās skolu partnerības projektos
Author
Medne, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu mainīgajā pasaulē, kurā dažādu kultūru pārstāvjiem jāspēj efektīvi sadarboties vienam ar otru, īpašs prasmju, zināšanu un attieksmju kopums, kuru dēvē par starpkultūru kompetenci, kļuvis par nepieciešamību un veiksmīgas komunikācijas priekšnoteikumu. Maģistra darbā iztirzāta vidusskolēnu starpkultūru kompetences veidošanās Erasmus+ skolu partnerības projektu un pieredzes apmaiņas vizīšu kontekstā ar mērķi izpētīt to ietekmi uz vidusskolēnu starpkultūru kompetenci. Pēc teorētiskās literatūras analīzes un Rīgas Valsts 3. ģimnāzijā realizētā atsevišķa gadījuma pētījuma tika secināts, ka starpdisciplināri Erasmus+ skolu partnerības projekti nodrošina autentisku personīgo pieredzi, kas nepieciešama starpkultūru kompetences attīstībai. In today's changing world, where representatives of different cultures must be able to cooperate effectively with each other, a specific set of skills, knowledge and attitudes, known as intercultural competence, has become a necessity and a prerequisite for successful communication. Master Thesis analyses secondary school students’ intercultural competence in the context of Erasmus + school partnership projects and exchange visits in order to examine their effect on secondary school students’ intercultural competence. The analysis of theoretical literature and a case study carried out in Riga State Gymnasium No. 3 led to the conclusion that interdisciplinary Erasmus+ school partnership projects provide the authentic personal experience necessary for intercultural competence development.