Kultūras robežšķērsošanas modeļa pielietošana fizikas apguvē
Autor
Doucette, Daniel Jacob
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Skolēni skolās cīnās ar fizikas mācīšanos. Katra zinātne, kura skolēniem ir jāmācās, ir atšķirīga, un katrai ir sava, bieži vien skolēniem nesaprotama kultūra. Šīs grūtības var palīdzēt pārvarēt skolēnu spēja izprast un pārkāpt dažādo kultūru robežas. Šis maģistra darbs ir pētījums, kā fizikas kultūras robežu pārvarēšana notiek klasē. Pievēršot uzmanību fizikas kultūras teorētisko pamatojumu izskaidrošanai un izstrādājot jaunus kultūru novērtēšanas paņēmienus, ir iespējams palīdzēt skolēniem iemācīties šķērsot dažādo kultūru robežas. Šajā procesā būtiski ir izanalizēt skolēnu atbildes un noteikt dažādo kultūru ietekmi. Skolotājiem ir svarīgi saprast, ka viņi var skolēniem palīdzēt kultūru robežu šķērsošanā, tādējādi padarot fiziku visiem skolēniem pieejamu un interesantu. Students struggle with learning physics because the sciences are a different and largely inaccessible culture. This difficulty can be understood under the auspices of a cultural model of border crossing. This work seeks to apply the border crossing metaphor to the physics classroom. By drawing on a theoretical background and developing a novel assessment tool, the border crossing metaphor is shown to exist in a population of students. Additionally, the degree to which these cultural factors impact student responses is determined to be significant. If teachers learn about this border crossing metaphor, they can do a better job accommodating the needs of their students, and physics can be a subject that is accessible for all students.