Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorMačevska, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-02-14T02:01:19Z
dc.date.available2017-02-14T02:01:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56792
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34859
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums: „Sigmatisma korekcija 5 – 6 gadīgiem bērniem”. Darba autore: Liene Mačevska. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. profesore Sarmīte Tūbele. Darba saturs: 136 lappuses, 5 attēli, 10 tabulas, 18 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt, pamatot un praktiski pārbaudīt dažādas sigmatisma korekcijas metodes 5 – 6 gadīgiem bērniem, lai veicinātu pareizu skaņu (svelpeņu, šņāceņu) izrunu. Pētījuma hipotēze: sigmatisma korekcija 5 – 6 gadīgiem bērniem norit veiksmīgi, ja: 1.tiek ņemtas vērā bērna attīstības īpatnības; 2.tiek izmantotas atbilstošas koriģējoši attīstošās metodes (vingrinājumi). Pētījuma teorētiskajā daļā, analizējot zinātnisko literatūru, autore apraksta sigmatisma īpatnības, to cēloņus, veidus un koriģējoši attīstošās metodes. Kā arī analizē un apraksta bērna attīstību veselumā (fizisko, emocionālo, kognitīvo un sociālo attīstību). Pētījuma empīriskajā daļā autore apraksta savu pētnieciski praktisko darbību pirmsskolas izglītības iestādē, balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām un logopēdijas ekspertu izteiktajiem ieteikumiem un atziņām. Pētījuma noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi logopēdiem, pirmsskolas vecuma bērnu vecākiem un pedagogiem. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un attēlos. Atslēgas vārdi: runas un valodas attīstība, skaņu izrunas traucējumi, sigmatisms, pirmsskola, 5 – 6 gadīgi bērni, koriģējošā darbība.
dc.description.abstractTitle of the Master's work: ” Sigmatism Correction for 5 – 6 Years Old Children” . Author of the work: Liene Macevska. Scientific Manager of the work: Dr. paed. professor Sarmite Tubele. Work Content: 136 pages, 5 images, 10 tables, 18 annexes. Research aim: to investigate theoretically, substantiate and examine practically various correction methods of sigmatism for 5 – 6 years old children, in order to promote correct pronunciation of sounds (sibilants). Research Hypothesis: Sigmatism correction for 5 – 6 years old children is progressing well, if: 1.peculiarities of children development are taken into account; 2.appropriate correctively developmental methods (exercises) are used. In the theoretical part of the Research, analysing the scientific literature, the author describes sigmatism peculiarities, causes, types and correctively developmental methods. As well as analyzes and describes the development of the child in wholeness (physical, emotional, cognitive and social development). In empirical part of the Research, the author describes her exploratory practical action in a preschool, basing on obtained conclusions in the theoretical part and recommendations and conclusions expressed by speech therapy experts. In a final stage of the Research, conclusions are carried out and recommendations for speech therapists, preschool – age children parents and teachers are offered. The Research results are summarized in the tables and images. Keywords: speech and language development, sound pronunciation disorders, sigmatism, preschool, 5 – 6 years old children, corrective action.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectrunas un valodas attīstība
dc.subjectskaņu izrunas traucējumi
dc.subjectsigmatisms
dc.subjectpirmsskola
dc.subject5 – 6 gadīgi bērni
dc.titleSigmatisma korekcija 5 – 6 gadīgiem bērniem
dc.title.alternativeSigmatism Correction for 5 – 6 Years Old Children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record