Mācību ekskursija dabā sākumskolas skolēnu ekoloģiskajai audzināšanai
Author
Stabrovska, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Mācību ekskursija dabā sākumskolas skolēnu ekoloģiskajai audzināšanai”, jo tās ietvaros iespējams pētīt un risināt problēmu, kas ir svarīga ne tikai mazai sabiedrības grupai, bet ir aktuāla visā pasaulē – vides ilgtspējīga attīstība, kas ietver ekoloģiskās sistēmas saglabāšanu nākamajām paaudzēm. Autore raksturo ekoloģijas kā zinātnes attīstību, analizē mācību ekskursiju skolēnu ekoloģiskajai audzināšanai. Veikts pētījums, par vispārizglītojošo skolu skolotāju, sākumizglītības vecumposma skolēnu un viņu vecāku viedokļiem ekoloģiskās audzināšanas jomā, izzināta situācija ekoloģiskās audzināšanas realizācijā Rīgas skolās. Piedāvātas mācību ekskursijas, ar mērķi veicināt izpratni par norisēm un likumsakarībām dabā, kā rezultātā paredzama skolēnu pozitīvas un saudzējošas attieksmes veidošanās attiecībā uz vidi. The name of this Master’s paper is “Outdoor Field Trips for Primary School Students’ Ecological Education”. Exploring this research tropic it is possible to deal with a problem that is topical not only for a small group of people but that is topical in the whole world- sustainable development of the environment that includes the preservation of the ecological system for future generations. The author describes the development of ecology as science. She analyses purposes for a field trip to contribute to students’ ecological education. A research has been carried out that shows a view of teachers, pupils, and their parents on ecological education. The situation of the ecological education in Riga schools has been described in this paper. Several educational field trips have been proposed the aim of which is to promote awareness of developments and regularities of nature. The expected result is the formation of positive and conscious attitude towards the environment.