Vizuālās mākslas olimpiāde skolēnu radošo spēju attīstībā sākumskolā
Author
Kazaka, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Skolotāja pieredzes darbā „Vizuālās mākslas olimpiāde skolēnu radošo spēju attīstībā sākumskolā” ir apkopota un izvērtēta pieredze, kuru darba autore ir ieguvusi mācot vizuālo mākslu Rīgas Centra humanitārās vidusskolas (1. – 4.klasei). Mācību priekšmeta pamatmērķī ir iekļautas skolēniem apgūstamās zināšanas un prasmes, kuru pilnveidošana attīsta radošās spējas. Šajā procesā ir svarīga skolotāja profesionalitāte sākot no kvalitatīvas mācību stundas sagatavošanas un vadīšanas, objektīvas skolēnu darbu vērtēšanas līdz sevis pilnveidošanai. Skolotājas pieredzes darba mērķis ir izpētīt, kā vizuālās mākslas olimpiāde palīdz attīstīt skolēnu radošās spējas sākumskolā. Tika izveidots vizuālās mākslas mācību olimpiādes organizēšanas koncepts, organizētas divas olimpiādes, analizēti un izvērtēti skolēnu darbi un olimpiādes norise. Darbs strukturēts kā skolotāja pieredzes darbs, parādot plānošanas, organizēšanas, izvērtēšanas un dalīšanās profesionālajā pieredzē darbu. Pētījums veikts divus gadus Rīgas Centra humanitārajā vidusskolā. Atslēgvārdi: vizuālā māksla, radošums, olimpiāde, sākumskola, vērtēšana, darbības pētījums. Mastes Teacher’s Portfolio "Visual Arts Olympiad in the Development of Primary School Student’s Creative Ability” deal with the experience gained teaching visual arts at Riga Centre Language School (Forms 1 – 4). The acquired knowledge and skills are included in the main goal of the subject to improve and develop creative abilities. Teacher’s ability to work and be creative is important in the process of high-quality lesson preparation and management, as well as student’s self-improvement to objective evaluation. The aim of the Mastes Teacher’s Portfolio is to explore how visual arts olympiad helps to develop student’s creativity in primary school. The action reserch been carried out at Riga Centre Language School for two years. The concept of visual arts olypiad was elaborated two olympiads were organized und student’s works were analysed and evaluated. The Paper is structured as Teacher’s Portfolio: demonstrating the experience of planing, organizing, evaluanting the visual arts olypiad and frofesional dissemination. Keywords: visual arts, creativity, olympiad, primary school, evaluation, action research.