Lasīšanas uzdevumi autentisku tekstu izpratnei krievu valodā 9.klases skolēniem
Author
Grigorjeva, Alla
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs “Lasīšanas uzdevumi autentisku tekstu izpratnei krievu valodā 9.klases skolēniem”, izstrādāts lai noskaidrotu, cik lielā apjomā izglītojamie izmanto mācīto svešvalodu un tajā rakstītos tekstus dažādu mācību priekšmetu apguves procesā un ar lasīšanas uzdevumu palīdzību sagatavotu izglītojamos darbam ar autentiskiem tekstiem krievu valodā par ģeogrāfijas tēmām. Pētījuma teorētisko nozīmi nosaka mūsdienīga pieeja svešvalodu apguvē, kura izmanto svešvalodu kā līdzekli citu mācību priekšmetu apguvē un skolēna personības pašrealizācijas procesā. Pētījuma praktiskā nozīme saistīta ar iespēju nodrošināt krievu valodas kā svešvalodas izmantošanu, lai īstenotu starppriekšmetu saikni un izmantotu šajā valodā rakstīto tekstu informāciju mācību uzdevumus veikšanai ģeogrāfijā. Maģistra darbam ir trīs daļas: pirmajā daļā apskatīti zinātnieku un metodiķu – praktiķu darbi, kuri saistīti ar raksturīgākajām mūsdienu svešvalodu apmācības pieejām, ievērojamu uzmanību pievēršot lasīšanas stratēģijām un autentisko tekstu īpatnībām. Otrajā daļā aprakstīta gadījuma pētījuma metodoloģija, pētījuma process un rezultāti. Trešajā daļā piedāvāti lasīšanas uzdevumi autentiskiem tekstiem krievu valodā par ģeogrāfijas tēmām, kuri virza skolēnus uz patstāvīgu līdzīgu tekstu izmantošanu tālākajā mācību procesā. Darba materiāli ir izgājuši aprobāciju 9.klases krievu valodas ārpusstundu nodarbībās Vircavas vidusskolā. Atslēgas vārdi: krievu valoda kā svešvaloda, svešvalodas izmantošana citu mācību priekšmetu apguvē, autentisks teksts, lasīšanas stratēģijas, gadījuma pētījums. Master's thesis "Reading exercises to enhance authentic text comprehension in form 9 Russian lessons" is made to find out in what extent the students use the taught foreign language and texts written on it in learning process of different subjects and with the implementation of reading tasks on various subjects, prepare learners to work with authentic Russian text of geography topics. The theoretical significance of the study is due to modern approaches to teaching foreign languages, in which the study of this subject becomes a means of learning the other school subjects and fulfillment of the individual student. The practical significance of the study is related to the ability to provide the use of Russian as a foreign language for the implementation of interdisciplinary connections and use the information texts written in this language to perform academic tasks on geography. The work consists of three chapters: the first chapter deals with the work of scientists and methodologists-practitioners associated with the characteristics of modern approaches to teaching foreign languages, considerable attention is paid to the presentation of reading strategies and characteristics of authentic texts. The second chapter contains a description of the methodology, process and results of the case study. In the third chapter of the proposed assignment to the authentic texts on geography in Russian, that allows students to attach to the independent use of such texts in further training activities. The materials have been tested to work elective classes in the Russian language in the 9th grade, in Vircavas Secondary School. Keywords: Russian as a foreign language, the use of a foreign language as a mean of learning the other school subjects, the authentic text, reading strategies, case study.