• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Atkarīga pašcieņa un Facebook lietošanas paradumi jauniešiem.

Thumbnail
Открыть
299-58586-Pilka_Daina_dp13027.pdf (603.8Kb)
Автор
Piļka, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Upmane, Anda
Дата
2017
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas saistības pastāv starp Facebook (FB) lietošanas intensitāti, atkarīgu vietnes lietošanu, atkarīgu pašcieņu un pašcieņas līmeni. Datu ievākšanai tika izmantotas četras aptaujas: Atkarīgas pašcieņas skala (Contingencies of Self-Worth (CSW) Scale; Crocker, Luhtanen, Cooper, & Bouvrette, 2003; aptauju Latvijā adaptējusi Iveta Damroze, 2014), FB intensitātes skala (The Facebook Intensity Scale; Ellison, Stenfield, & Lampe, 2007 – pētījuma ietvaros šī aptauja tika adaptēta), Rozenberga pašcieņas aptauja (Rosenberg Self-Esteem Scale; Rosenberg, 1965; metodi adaptējusi Anika Miltuze, 1996) un Bergenas FB atkarības skala (The Bergen Facebook Addiction Scale; Andreassen, Torsheim, Brunborg, & Pallese, 2012 – pētījuma ietvaros šī aptauja tika adaptēta). Pētījumā piedalījās 102 respondenti (74 sievietes un 28 vīrieši) vecuma no 18 līdz 25 gadiem (M=21,8, SD= 0,94). Pētījumā gūtie rezultāti liecina par statistiski nozīmīgām pozitīvām korelācijām starp FB lietošanas paradumiem un 4 no 7 atkarīgas pašcieņas apakšskalām, kas atbilst cilvēku dzīves jomām, kurās piepildītie vai nepiepildītie nosacījumi veido pašcieņu, tādā veidā padarot to par atkarīgu. Starp šīm jomām ir sāncensība ar citiem cilvēkiem, vajadzība pēc atzinīga novērtējuma, fiziskās pievilcības novērtēšana un akadēmiskie sasniegumi. papildus tika noskaidrots, ka vispārējam pašcieņas līmenim un no Dieva mīlestības atkarīgai pašcieņai ir statistiski nozīmīga negatīva saistība ar atkarīgu FB vietnes lietošanu.
 
The aim of this study was to examine the relations among contingent self-esteem, general self-esteem, Facebook (FB) intensity of use and FB addiction. There were used four questionnaires - Contingencies of Self-Worth (CSW) Scale (Crocker, Luhtanen, Cooper, & Bouvrette, 2003, scale adapted in Latvia by Iveta Damroze, 2014), Rosenberg Self-Esteem Scale (Rosenberg, 1965, scale adapted in Latvia by Anika Miltuze,1996), The Bergen Facebook Addiction Scale (Andreassen, Torsheim, Brunborg, & Pallese, 2012) and The Facebook Intensity Scale; (Ellison, Stenfield, & E., 2007). 102 respondents (74 female, 28 male) between age of 18 and 25 (M=21,8 SD= 0,94) completed the inventories. Results of research indicate that significant correlations are seen between FB usage and 4 of 7 contingent self-esteem scales’ subscales. Those are: others’ approval, appearance, competition, academic success. In addition it was found that general level of self-esteem and contingent self-esteem based on God’s love have statistically negative relationship with the FB addiction.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35024
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV