Show simple item record

dc.contributor.advisorStrika, Evija
dc.contributor.authorLapa, Jānis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:07:51Z
dc.date.available2017-07-01T01:07:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other58657
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35026
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija izpētīt saistības starp sociālo trauksmi, alkohola lietošanas motīviem un alkohola lietošanai raksturīgajām pazīmēm. Pētījuma grupu veidoja 71 respondents, no kuriem 43 bija sievietes (61%) un 28 vīrieši (39%). Vidējais dalībnieka vecums ir 24 gadi (M=23,75, SD=4,09). Grupas dalībnieku vecums variē no 20 līdz 46 gadiem. Vīriešu vidējais vecums ir 25 gadi (M=24,7, SD=5,09), taču sieviešu vidējais vecums ir 23 gadi (M=23,12, SD=3,19). Sociālā trauksme tika mērīta ar Sociālās trauksmes aptauju (Social interaction anxiety scale). Alkohola lietošanas motīvi tika mērīti ar Alkohola lietošanas motīvu aptauju (The Drinking Motives Questionnaire – Revised), kuras apakšskalas ir socializēšanās, konformitāte, afekta uzlabošana un grūtību pārvarēšana. Alkohola lietošanas pazīmes tika mērītas ar Alkohola lietošanas traucējumu identifikācijas testu (Alcohol Use Disorders Identification Test). Pētījuma rezultāti apliecina, ka pastāv statistiski nozīmīgas saistības starp sociālo trauksmi un alkohola lietošanas socializēšanās, grūtību pārvarēšanas un konformitātes motīviem, taču nepastāv statistiski nozīmīgas saistības starp sociālo trauksmi un alkohola lietošanas pazīmēm.
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate relationship between social anxiety, alcohol consumption patterns and motives. The study included 71 respondent, of whom 43 where woman (61%) and 28 where men (39%), aged 20 to 46. Average age of participant is 24 (M=23,75, SD=4,09). Avarage age of men is 25 (M=24,7, SD=5,09), but avarage age of women is 23 (M=23,12, SD=3,19). Social anxiety was measured by using Social interaction anxiety scale. Alcohol consumption motives were measured by The Drinking Motives Questionnaire – Revised, within subscales of social, conformity, enhancement and coping motives. Alcohol use patterns were measured by Alcohol Use Disorders Identification Test. According to the results of this study, there is statistically significant relationship between social anxiety and alcohol using for social, coping and conformity motives, but there is no statistically significant relationship between social anxiety and alcohol use patterns.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectsociālā trauksme
dc.subjectakohola lietošanas motīvi
dc.subjectalkohola lietošanas pazīmes
dc.subjectsocial anxiety
dc.subjectalcohol use motives
dc.titleSociālās trauksmes saistība ar alkohola lietošanas pazīmēm un motīviem
dc.title.alternativeThe Relationship between Social Anxiety, Alcohol consumption patterns and Motives
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record