Anrī Matisa kolāžu mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izmantošanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās bērniem ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Fogele, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Anrī Matisa kolāžu mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izmantošanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās bērniem ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem” galvenais mērķis: ir audzēkņu ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem iepazīstināšana ar Anrī Matisa kolāžu mākslinieciskiem līdzekļiem un to izmantošanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās. Lai mērķi sasniegtu tika izvirzīti vairāki uzdevumi, kuru ietvaros autore pēta, analizē un apraksta A. Matisa biogrāfiju un daiļradi, veic speciālās izglītības normatīvo dokumentu izpēti, apraksta audzēkņu ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem vizuālās māksla stundu specifiku, izstrādā un pedagoģiskā praksē aprobē uzdevumu kopu, veic atbilstošāko mācību metožu atlasi un apraksta to nepieciešamību un pielietojumu, analizē un apraksta pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultātus. Diplomdarba noslēgumā daļā var iepazīties ar pētījuma rezultātiem un gūtajiem secinājumiem. Pielikumā ir pievienotas mākslas darbu reprodukciju kopijas, nodarbībās izmantotās uzskates fotogrāfijas, foto dokumentētais mācību process un viņu darbi, izstrādātā mācību kopa, vērtējumu tabulas ar sasniegtajiem rezultātiem. Atslēgvārdi: A. Matiss, krāsa, kolāža, bērni ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Diploma thesis „Anri Matiss collage artistic expressions using options in visual art lessons for children with moderate mental retardation” main aim is – introducing students with moderate mental retardation with Anri Matiss collage artistic expressions and its usage opportunities in visual art lessons. To achieve the aim there was many tasks nominated, so the author researchs, analyses and writes about A. Matiss biography and creation, researches special education normativ documents, describes student’s with moderate mental retardation visual art lessons specifics, develop and in pedagogical practice approbate task group, makes appropriate teaching methods selection and describes why it’s needed and how to use, analysis and describes pedagogical pilot results. In diploma thesis final part everyone can read research results and conclusions. In supplement there are art work reproduction copies, in lessons used visual pictures, as photos documents where are shown lesson work in process and their work, made task group, assessment tabeles with achived results. Key words A. Matiss, colour, collage, childrn with moderate mental retardation.