Pirkstu rotaļu izmantošana 3 - 4 gadīgu bērnu runas prasmju veicināšanā
Author
Makarenko, Irīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore Irīna Makarenko. Diplomdarba tēma - „Pirkstu rotaļu izmantošana 3 - 4 gadīgu bērnu runas prasmju veicināšanā”. Zinātniskā vadītāja doc., Dr. paed. Rasma Vīgante. Diploma darba apjoms: 52 lpp., ietver 7 attēlus, 9 tabulas, literatūras sarakstu ar 50 avotiem. Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski izzināt un vērtēt pirkstu rotaļu ietekmi un izmantošanas iespējas pirkstu sīkās muskulatūras un runas attīstības sekmēšanā jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba ietvaros sniegts pārskats par 3 - 4 gadus vecu bērnu runas attīstību, īpašu uzmanību pievēršot runas prasmes un pirkstu sīkās motorikas attīstības kopsakarībām. Empīriskā pētījuma ietvaros bērniem organizētas daudzveidīgas pirkstu rotaļas, atklājot, ka tās izmantojot sistemātiski, bērniem uzlabojas runas aktivitāte. Darba ietvaros apkopoti plaši pirkstu rotaļu materiāli. Pētījuma bāze: Rīgas pilsētas Х pirmsskolas izglītības iestādes pieci 3 - 4 gadīgi bērni. A subject of diploma work: „Using finger play to promote speech skills in 3 – 4 year – old children”. The author Irina Makarenko. Scientific adviser prof., dr.paed Rasma Vigante. Volume of qualification work: 52 pages, 7 pictures, 9 tables and a literature list of 50 references. Research project aim and objectives: Theoretical and empirical research and assessment of the influence of finger games and of the opportunity usage of a positive minor muscular system development and to develop a child’s language for pre-school age children. This piece of work contains a report on speech development of 3 - 4 years old children. Particularly, attention is paid to the relationship of child’s language and development of minor muscles of the fingers. Empirical research includes varios finger games for children organised on a daily basis. Research proves that if finger games are used regulary as a systematical process, in this case activity improves of child’s language. There are gathered materials of a various finger games designed for children in my diploma work. Basis of the present Study: Riga Х Preschool Educational Institution, five 3 - 4 years old children.