Vārdu krājuma pilnveide 7-8 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Author
Zvirbule, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats ir „Vārdu krājuma pilnveide 7-8 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību”. Diplomdarba mērķis ir teorētiski pamatot un praktiski pierādīt vārdu krājuma pilnveidošanas iespējas 7-8 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Teorētiskajā daļā analizēta teorija par bērna valodas un runas attīstību, par valodas sistēmas traucējumu cēloņiem, par valodas sistēmas neietiekamu attīstību. Pētījumā analizēta pieredzējušu pedagogu, logopēdu, skolotāju pieredze darbā ar bērniem, kas, uzsākot skolas gaitas, nespēj iekļauties izglītības sistēmā valodas sistēmas nepietiekamas attīstības dēļ. Trešajā daļā izklāstītas dažādas metodes un paņēmieni attīstoši koriģējošās darbības uzsākšanai. Diplomdarba praktiskajā daļā darba autore, izmantojot dažādas pētnieciskās metodes, pētījusi 7-8 gadus vecu bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamību vārdu krājuma pilnveidi, sastādījusi uzdevumu un spēļu kopu, kas tika izmantotas pedagoģiskās izmēģinājuma darbības laikā, lai bagātinātu bērnu vārda krājumu. Pētījuma dati tika apkopoti un analizēti. Izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Darbs sastāv 91 lpp., anotācijām latviešu un angļu valodā, ievada, 4 nodaļām, nobeiguma, no literatūras un avotu saraksta ar 82 vienībām. Diplomdarbā iekļautas 5 tabulas, 9 attēli un 11pielikumi. Atslēgvārdi: vārdu krājums, valodas attīstība, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, 7-8 gadus veci bērni. Theme of this work is „ Enrichment of wordstock for 7-8 years old children with insufficient development of languaage system”. The objective of it is to justify theoretically and practically vocabulary development opportunities for 7-8 years old childen with insufficient development of language sistem. Theory about development of child s language and speech, about causes of interference of language system, about insufficient development of language system has been analused in theoretical part. Experience of educators, speech therapists, teachers in their work with children, who starting school cannot adapt into the eduacation system successfully has been revealed in the research work. In the third part different methods and techniques for starting evolving corrective action are outlined. In the practical part the author, using different research methods, has investigated how to enrich the wordstock for 7-8 years old children has compiled tasks and gaming group, that was used during the pedagogical trial operation, in order to enrich the wordstock of children. Survey data were collected and analized and the hypothesis was confirmed. The work consists of 91 pages, annotations in Latvian and English, introduction, 4 chapters, conclusion, bibliography list of 82 units. There are 5 tables, 9 pictures and 11 Annexes included in diploma thesis. Keywords: wordstock, development of language sustem, insufficient development of language system, 7-8 years old children.