dc.contributor.advisor | Tūbele, Sarmīte | |
dc.contributor.author | Peltmane, Daira | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2017-07-01T01:07:55Z | |
dc.date.available | 2017-07-01T01:07:55Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | 58968 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35037 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba temats ir “Leksiski gramatiskie traucējumu bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību vecumā no 9 līdz11 gadiem. ” Diplomdarba mērķis ir teorētiski pamatot un praktiski pierādīt leksiski gramatisko traucējumu korekcijas iespējas skolēniem no 9 līdz 11 gadu vecumam ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Darbs sastāv no 93.lpp., anotācijām latviešu un angļu valodā, ievada, 4 nodaļām, nobeiguma, no literatūras un avotu saraksta ar 48 vienībām. Diplomdarbā iekļautas 13 tabulas, 25 attēli un 5 pielikumi. Pētījuma autore sava darbā pēta un analizē logopēdu, pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par sākumskolas skolēnu leksiski gramatisko traucējumu cēloņiem, to specifiku un korekcijas darba metodēm. Darba autore izvēlējās šo tēmu, lai veiksmīgāk organizētu savu ikdienas darbu ar izglītojamajiem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība. Darba gaitā ir veikta teorētiskās literatūras izpēte, skolēnu grupas leksiski gramatisko traucējumu noteikšana un analīze, sagatavotas uzdevumu darba lapas. Papildus izgatavoti izdales materiāli skolēnu motivēšanai un ar radošās darbības metodēm veikt leksiski gramatisko traucējumu korekcijas darbu. Pētījuma dati tika apkopoti, un apstiprinājās hipotēze. | |
dc.description.abstract | The theme of this work is „Intervention of lexical and grammatical disorders in 9-11 years old pupils with specific language impairment.” The objective of it is to substantiate theoretically and to prove practically correction possibilities of lexically grammatical disorders in 9-11 years old children with insufficient development of language system. In her work educators’, speech therapists’ and psychologists’ theoretical quotes are investigated and analysed about preschool pupils’ causes of lexically grammatical interference, their specifics and adjustments to the working methods. This theme has been chosen in order to organize daily work with students with insufficient development of language more successfully. In the course of work investigation of theoretical literature, determination of lexically grammatical disorders for groups of pupils have been done and have been analysed, task worksheets have been prepared. In addition handouts for motivating children have been made. Survey data were collected and analysed and the hypothesis was confirmed. The work consists of 93 pages, annotations in Latvian and English, introduction, 4 chapters, conclusion, bibliography list of 48 units. There are 13 tables, 25 pictures, and Annexes included in diploma thesis. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | leksiski gramatiskie traucējumi | |
dc.subject | valodas sistēmas nepietiekama attīstība | |
dc.subject | vārdu krājums | |
dc.subject | sākumskola | |
dc.title | Leksiski gramatisko traucējumu korekcija 9 līdz 11 gadus veciem skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību | |
dc.title.alternative | Intervention of Lexical and Grammatical Disorders in 9 - 11 Years Old Pupils with Specific Language Impairment | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |