Datorizēta valodu mācīšanās metode studentu autonomijas veicināšanai angļu valodas mācībās
Author
Agarwal, Mahesh Kumar
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Neskatoties uz to, ka tehnoloģiju attīstības rezultātā, atjaunojas interese par studenta autonomiju valodu apguvē un mācīšanā, kā arī pētniecībā, ko veic valodas speciālisti, lai aprakstītu un analizētu studenta autonomiju datorizētā valodu mācīšanās vidē, tomēr nav neviena pētījuma, kas adekvāti izskaidrotu, kā modernās informācijas tehnoloģijas sekmē studenta autonomiju. Tādēļ šis pētījums ir veikts ar mērķi izpētīt, kā datorizētās valodu mācīšanās metode, sekmē studentu autonomiju, apgūstot un mācoties angļu valodu. Tika izmantota fenomenoloģiskā pētījuma metode. Datu ieguvei tika izmantotas anketas, intervijas un studentu pašnovērtejuma anketas. Tika analizētas piecdesmit trīs angļu valodas studentu anketas, trīsdesmit viena angļu valodas skolotāja atbildes uz anketas jautājumiem, sešas angļu valodas skolotāju intervijas un septiņas angļu valodas studentu pašnovērtējuma anketas, tika izpētīti fenomena “Studenta autonomija datorizētā valodu mācīšanās vidē” dažādie aspekti. Balstoties uz pētījuma datiem, var secināt, ka datorizētas valodu mācīšanās metodes izmantošana sekmē studenta autonomiju, apgūstot un mācoties angļu valodu. Notwithstanding the renewed interest in learner autonomy due to technological developments in language learning and teaching and intensive research carried out by language professionals to describe and analyse the phenomenon of learner autonomy in computer-assisted language learning environments, no single study exists which adequately explains how learner autonomy is facilitated by modern information communication technology. Therefore, the present research was conducted with the aim to explore how the application of the computer-assisted language learning method facilitates learner autonomy in learning the English language. Within the empirical research, phenomenology as a research methodology was used and the data collection methods included a student questionnaire, a teacher questionnaire, in-depths teacher interviews, and a student self-reflection checklist. Having thoroughly analysed the responses of the fifty-three students of English in the student questionnaire, the thirty-one teachers of English in the teacher questionnaire, the six teachers of English in the teacher interviews, and the seven students of English in the student self-reflection checklist, the diversified facets of the phenomenon “Learner Autonomy in the Computer-Assisted Language Learning Environments” were explored. Based on the outcomes of the research, it can be concluded that the application of the computer-assisted language learning method facilitates learner autonomy in learning the English language.