dc.contributor.advisor | Ābeļkalns, Ilvis | |
dc.contributor.author | Bitiniece, Anete | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2017-07-01T01:07:55Z | |
dc.date.available | 2017-07-01T01:07:55Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | 59052 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35039 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba “Rīta rosme kā intelektuālās darbības veicinātājs sākumskolā” mērķis ir noskaidrot rīta rosmes kā intelektuālās attīstības veicinātāja pozitīvos faktorus un izstrādāt rīta rosmes kompleksus dažādām vidēm. Darba pirmajā teorētiskajā daļā tiek pētīta sākumskolas bērnu fiziskā, psiholoģiskā un intelektuālā attīstība, kā arī analizētas šī vecumposma īpatnības mācību procesā un fiziskās aktivitātēs. Darba otrā teorētiskā daļa pievēršas rīta rosmes būtībai un tās pielietošanas iespējām mācību procesa ietvaros. Praktiskajā daļā pielietotās pētnieciskās metodes ir skolēnu un skolotāju aptauja, skolotāju strukturēta intervija, pedagoģiskā novērošana, izstrādāti un aprobēti rīta rosmes kompleksi, kā arī skolēnu atjautības testi. Kā liecina iegūtie dati, pētījuma gaitā novērojama eksperimentālās grupas izaugsme, risinot intelektuālos atjautības uzdevumus. Nevar izslēgt blakus apstākļus, kas ietekmē eksperimentālās grupas rezultātus, tomēr pierādās, ka rīta rosme ir būtisks faktors, kas veicina intelektuālo izaugsmi. Tas nozīmē, ka eksperimentālā pētījuma hipotēze, ka rīta rosme ietekmē un veicina skolēnu intelektuālo darbību, apstiprinās. | |
dc.description.abstract | The work “Morning exercises as a contributor of intellectual activity in primary school” aims to find out about the morning exericises as positive factors for developing intellectualism as well as to manufacture different types of morning exercises. The first theoretical part analyses physical, psychological and intellectual development of primary school children and this age differences in learning and training. The second theoretical part deals with the question of moring exercises and the possibilities to use morning exercises in learning process. The practical part of the work applied such research methods as students and teachers questionnaire, structured interview, prepared and approbated morning exercises complexes, as well as students ingenuity tests. Experimental groups were analysed and compered, based on theoretical part and study findings. The results show that morning exercises have an influence on the intellectual prowess of the experimenal group, although few side facors have been identified and further in-depth research is necessary to answer conclusively. As shown by the findings experimental groups intellectual activity has grown during the study. Other circumstandes can not be excluded affecting the experimental group results, however, this proves that morning exercises is an important factor contributing the intellectual growth. This means that the study hypothesis that morning exercises affects and contributes students intellectual activity is confirmed. Key words: primary school, morning exercises, physical activities, intellectual work. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | sākumskola | |
dc.subject | rīta rosme | |
dc.subject | fiziskas aktivitātes | |
dc.subject | intelektuāla darbība | |
dc.title | Rīta rosme kā intelektuālās darbības veicinātājs sākumskolā | |
dc.title.alternative | Morning Exercises as a Contributor of Intellectual Activity in Primary School | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |