Antoni Tapjesa faktūras kā iedvesmas avots pamatskolas posmā
Author
Ķikuste, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ,,Antoni Tapjesa faktūras kā iedvesmas avots pamatskolas posmā” sniedz ieskatu par spāņu mākslinieka, tēlnieka un mākslas filozofa A. Tapjesa daiļradi, par faktūrām ko mākslinieks izmantoja savos mākslas darbos, lai parādītu savu dzīves un ideju filozofiju skatītājiem un, kā mākslinieka faktūras var iedvesmot pamatskolas skolnieku mākslas uzskatus. Diplomdarba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt faktūru izveides metodes A.Tapjesa darbos un to izmantošanas iespējas 7. klases vizuālās mākslas stundās, iepazīstinot skolēnus ar A. Tapjesa mākslas darbiem un faktūrām. Darba pirmajā nodaļā tiek aplūkota mākslinieka daiļrade, mākslinieka ceļš no akadēmiskā gleznojuma līdz faktūru un ideju attēlošanu mākslas darbos. Tiek arī aplūkota faktūru nozīme un to izcelsme, arī krāsas un dažādu faktūru ietekme uz mākslas darba izskatu un ideju atveidojumu. Otrajā daļā tiek pētīti uzdevumu kopas izveides nosacījumi, tiek pētītas skolēnu vecumposma mākslinieciskā un psihiskā attīstība, iesaistīto skolēnu klases raksturojums. Diplomdarba praktiskajā daļā, jeb trešajā nodaļā tiek raksturota, izveidota uzdevumu kopa kas paredzēta pamatskolas skolniekiem. Uzdevumi tiek balstīti uz mākslinieka daiļradi un faktūru izmantojumu nolūku, jeb veidu, kā tiek filozofiskā ideja attēlota izmantojot dažādas faktūras un krāsu mākslas darbā. Tiek veikta aprobācijas analīze, izdarīti secinājumi. Darba noslēgumā tiek aplūkoti un analizēti iegūtie rezultāti un izstrādāti secinājumi. The theme of Diploma paper ir “ Antoni Tàpies’ Textures as Source of Inspiration in Basic School ". It provides insight in the Spanish artist, sculptor and art philosopher A. Tapjesa oeuvre, on matter, textures used by artist in his works of art, to show his life and the idea of the philosophy of audience, how matter can inspire primary school pupils artistic views. Diploma aims to theoretically and practically explore the texture creation methods in A.Tapies artworks and their application in visual arts classes Class 7, introducing students with A. Tapies artwork and textures. In the first chapter examines artist's oeuvre, the artist's path from academic painting to texture, matter and the idea of displaying artworks. It is also examined texture meaning’s and the origin of matter, also the colors and different texture effects on the artwork appearance and the idea of reproduction. The second part examines the task group creation conditions, then exploring student age group artistic and mental development, then pupil class characteristics. Practical part of Diploma or the third chapter describes created tasks group for primary school pupils. The tasks are based on the artist's oeuvre and the texture usage purpose, or the way in which the philosophical idea portray, using a variety of textures and colors in artwork. Approbation analysis is carried out and made final conclusions. In the final phase are discussed and analyzed the obtained results and drawn conclusions.