Tiešsaistes viktorīnas patstāvīgās mācīšanās veicināšanai 5. klasē angļu valodas stundās
Autor
Rusaka, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Horgan, Joseph Jack
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba mērķis bija izpētīt kā tiešsaistes viktorīnas spēj veicināt patstāvīgu mācīšanos angļu valodas stundās 5. klasē. Patstāvīgas mācīšanās prasmes ir būtiskas svešvalodas apguvē. Darba autore uzskata, ka skolotājiem jāpielāgo mācību process atbilstoši digitālās paaudzes vajadzībām. Lai sasniegtu pētījumā izvirzīto mērķi, darba autore veica gadījuma pētījumu Rīgas Juglas vidusskolā. Pētījuma ietvaros tika veikta klātienes intervija ar angļu valodas skolotāju, analizē t i skolēnu mācīšanās žurnāli un veikta tiešsaistes anketa skolēniem. Pētījumā iegūtie dati norāda, ka skolotāji ir gatavi pielāgot savu mācīšanu atbilstoši digitālās paaudzes mācīšanās vajadzībām. Darbā tiek secināts, ka skolēniem piemīt tās īpašības, kas raksturīgas patstāvīgo zināšanu ieguvējiem. Pētījumā neapstiprinājās, ka tiešsaistes viktorīnas veicinātu efektīvu patstāvīgo mācīšanos. Turpmākajiem pētījumiem darba autore iesaka izmantot lielāku pētniecības grupu. The aim of the diploma paper was to explore how online quizzes can help to foster autonomous learning in English lessons in Grade 5. Autonomous learning skills are essential in foreign language teaching. The author believes that the learning needs of the digital generation show the need for adapting the teaching process accordingly. The chosen method of research was a case study in Riga Jugla Secondary school. The author used interview, learners’ logbooks and online questionnaires as data collection methods. The data showed that teachers are ready to adapt their teaching to fit the learning needs of the digital generation. The learners have got certain characteristics of autonomous learners. However, online quizzes as homework did not prove effective to foster autonomous learning. The author suggests carrying out further research with a greater sample size.