Skolēnu pieredzes apmaiņas programma noturīgas intereses par svešvalodu apguvi veicināšanai
Author
Svilpe, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Skolēnu pieredzes apmaiņas programma noturīgas intereses par svešvalodu apguvi veicināšanai” ietvaros tiek pētīts jautājums, kā veicināt skolēnu intereses noturīgumu par svešvalodu apguves procesu. Autore raksturo intereses veidošanos mācību procesā un svešvalodu apguvē, pēta skolēnu pieredzes apmaiņas programmu kā svešvalodu apguves stratēģiju un tās saistību ar svešvalodu apguvi skolā. Veikts aptaujas pētījums par vispārizglītojošo skolu skolēnu un absolventu viedokļiem, lai skaidrotu interesi par svešvalodu apguves veidiem, skolēnu pieredzes apmaiņas programmu aktualitāti un nozīmi tālākajā izglītībā un karjeras izaugsmē. Izzināta situācija skolēnu pieredzes apmaiņas programmu realizēšanā Vācu Diploma skolās Latvijā, izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi problēmas tālākajam risinājumam. Atslēgas vārdi: interese, intereses noturība, svešvalodu apguve, skolēnu pieredzes apmaiņas programma Master’s Thesis “Student Exchange Programme to Facilitate Sustained Interest in the Acquisition of Foreign Languages” deals with the research question how to facilitate students’ sustained interest on the process of the foreign language acquisition. The author of the Master’s Thesis describes the formation of the interest in the learning process and in the acquisition of the foreign languages, explores the stundent exchange programme as a foreign language acquisition strategy and its connection with the acquisition of foreign languages at school. The survey has been conducted to find out the opinions of the pupils and the graduates of a comprehensive school on the interest in the foreign language acquisition, as well as the topicality and the meaning of the student exchange programmes on students’ further education and career development. The situation of the organization process of student exchange programmes in the German Diploma Schools of Latvia has been explored and conclusions and proposals have been made to further solution of the problem. Key words: interest, sustained interest, foreign language acquisition, student exchange programme