Pamatskolas skolēnu vispārējās fiziskās sagatavotības nozīme dažādos sporta veidos
Автор
Parandjuks, Rihards
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma - vispārējās fiziskās sagatavotības ietekme uz dažādu sporta veidu pārstāvjiem pamatskolas vecuma posmā. Darba mērķis – Noskaidrot kāda ir vispārējās fiziskās sagatavotības nozīme pamatskolas vecuma bērniem, testēt un analizēt iegūtos rezultātus un progresu. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiski pētnieciskās daļas, secinājumiem un rezultātu analīzes. Teorētiskajā daļā tika pētīta pedagoģiskā, sporta un vispārējās fiziskās sagatavotības literatūra. Pamatskolas mācību programmas standarts, tā iesējamās variācijas un sporta veidu dažādība. Praktiski pētnieciskajā daļā 6. klašu skolēni ar anketēšanas metodi tika sadalīti sporta veidu grupās. Tika veikti sākuma vispārējās fiziskās sagatavotības testi, kas norādīja uz skolēnu fizisko kondīciju. Turpinot praktiski pētniecisko daļu, skolēni veica dažādas intensitātes treniņus, ko noslēdza ar atkārtotiem vispārējās fiziskās sagatavotības testiem. Darba autors secināja, ka regulāri veicot dažādus vispārējās fiziskās sagatavotības vingrinājumus, ir iespējams iegūt progresu piecu mēnešu laika periodā. Progress tika novērtos visām sporta veidu grupām. Darba gaitā tika atbildēts uz pētniecisko jautājumu. Lielākais progress novērots basketbola nodaļas skolēniem. Dissertation theme - General physical preparedness impact of various sports sports representatives of primary school age period. Guideline : Investigate the general physical training role of children in primary school age period, test and analyze the results and progress. Research consists of theoretical part, practical research part and analysis of the results. The theoretical part was studied pedagogy, sports and general physical training literature, primary school standard, possibilities and variations Practical part consisted of divideing students in to a groups of sportsrepresentives. It was conducted by start tests of physical preparedness impact that pointed to students physical condition. Practical research part continuation of different intensity effort. the final stage of this part was concluding tests. The author concluded that a regular basis through various physical exercises it is possible to obtain progress in the four-month period. Progress has been observed in all sports groups. The author was able to answer the research questionm, that the most progress managed to get basketball players.