Krāsu teoriju izmantošana Friča Bārdas dzejas interpretācijā 11. klasē
Author
Zīle, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ausekle, Dagmāra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Krāsu teoriju izmantošana Friča Bārdas dzejas interpretācijā 11. klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu, kas rosinātu skolēnus saskatīt Friča Bārdas dzejā pausto krāsu nozīmi viņa personības un pasaules redzējuma atklāsmē. Pētījuma problēma: Kā organizēt literatūras mācību procesu, lai palīdzētu skolēniem saskatīt to, cik būtiskas un svarīgas mākslas darbā ir nianses un detaļas, kas atklāj autora pasaules redzējumu. Uzdevumi: 1.Apkopot un analizēt temata ietveros pieejamo literatūru un citus informācijas avotus. 2.Veikt pētījumā iesaistītās skolēnu grupas izpēti. 3.Izstrādāt un aprobēt mācību materiālus pētāmā temata aspektā. 4.Analizēt un izvērtēt aprobēto mācību procesu un tā rezultātus. Diplomdarba autore secina, ka krāsu teoriju izmantošana mācību procesā ieinteresē skolēnus dzejas interpretācijā. Graduation work`s “Colour Theories to Interpret Fricis Bārda’s Poetry in Form 11” goal is to develop a version of a methodological system to stimulate students to distinguish the revealing of Fricis Bārda personality and vision through the meaning of colour used in his poetry. Problem: How to organise literature studies to help students distinguish the importance of components and nuances that reveals author`s vision. Tasks: 1.Summary and analysis of the available literature and other sources within the subject. 2.Study of the research group. 3.Development and approbation of the learning materials. 4.Analysis and evaluation of the approbed learning process and it`s results. The author of the graduation work concludes that the use of colour theories in the learning process of interpretation of poetry rouses students’ interest.