11.klases skolēnu elektroniskās saziņas prasmju pilnveide latviešu valodas stundās
Author
Supe, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurģīte, Lilija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “11. klases skolēnu elektroniskās saziņas prasmju pilnveide latviešu valodas stundās” mērķis bija izveidot un aprobēt mūsdienīgu mācību materiālu kopu elektroniskās saziņas prasmju pilnveidei latviešu valodas stundās. Diplomdarba izstrāde norisinājās trīs posmos: 1) tika apzinātas un izvērtētas pedagogu, psihologu, dzimtās valodas mācību didaktiķu un komunikācijas zinātņu pārstāvju atziņas par elektronisko saziņu un tās pilnveidošanas iespējām; 2) tika izpētīti izmēģinājumdarbībā iesaistītās klases skolēni un izveidota mācību materiālu kopa; 3) radītātā mācību materiālu kopa tika aprobēta un aprobācijas rezultāti raksturoti un analizēti, lai varētu tos atspoguļot diplomdarbā. Darba aprobācijas rezultātā tika secināts, ka diplomdarbam izvēlētais temats jauniešiem ir aktuāls, veicot izveidotās materiālu kopas uzdevumus, viņi pilnveidoja elektroniskās saziņas prasmes. Tādēļ var uzskatīt, ka diplomdarbā izvirzītais mērķis ir sasniegts. Diplomdarba pielikumā ir ievietota izveidotā materiālu kopa un to latviešu valodas stundu konspekti, kurās šī kopa tika aprobēta. Atslēgvārdi: elektroniskā saziņa, jaunieši, sociālie tīkli, latviešu valodas apguve. The aim of the bachelor’s thesis „Improvement of electronic communication skills of 11th grade students in Latvian language lessons” was to create and approbate a modern learning material set for improvement of electronic communication skills in Latvian language lessons. The development of the bachelor’s thesis took place in three stages: 1) Identification and evaluation of lessons of educators, psychologists, native language learning didactics and representatives of communication sciences about the electronic communication and opportunities for its improvement; 2) Study of the student class involved in the test activity and development of a learning material set; 3) Approbation of the developed learning material set and description and analysis of the approbation for its further depiction in the thesis. In the result of work’s approbation it was concluded that the topic of the thesis is topical for the youngsters – by undergoing the tasks of the developed learning material, they improved their electronic communication skills. Therefore the aim of the thesis can be regarded as achieved. The bachelor’s thesis contains an annex of the developed learning material set and summaries of those Latvian language lessons where this set was approbated. Keywords: electronic communication, youngsters, social networks, Latvian language acquisition.