Akvareļtehnikas pamatu iepazīšana 4.klasē profesionālās ievirzes skolā
Author
Golubeva, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēmas nosaukums ir “Akvareļtehnikas pamatu iepazīšana 4.klasē profesionālās ievirzes skolās.” Diplomdarba mērķis ir izpētīt akvareļa iespējas gleznošanā, atklāt akvareļglezniecības kultūrvērtību un palīdzēt attīstīt prasmes un radošās spējas 4.klases skolēniem. Diplomdarbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas, kopā 4 nodaļas. Teorētiskajā daļā ietilpst pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas literatūras apskats, mākslas darbu analīze, akvareļglezniecības motīvu, akvareļtehnikas paņēmienu apskats, kā arī uzdevumu kopas izveide, vēlīnās bērnības vecumposma raksturojums, mācību metodes. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz psihologu, pedagogu un mākslinieku Ugas Skulmes, V. Hibneres, G.Svences, J.A.Studenta un J. Babanska pētījumiem un atziņām. Praktiskā daļā ietilpst pedagoģiskās izmēģinājumdarbības apraksts 4.klasē kā arī 3. un 5. klašu grupās, mācību procesa izvērtējums. Uzdevumi aprobēti Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskolā. The diploma paper topic is” Learning about Watercolour in Form 4 in Vocationally-Oriented School”. Research aim is to explore watercolour medium and cultural value of watercolour painting and to help students develop and use practical and creative skills in 4th form. Diploma thesis consists of a theoretical and practical part, total of 4 chapters. Theoretical part includes pedagogy, psychology and art literature review, analysis of art works, watercolour painting motives and basic techniques review, as well as the development of series of tasks for 4th form students, exploring late childhood age group characteristics, appropriate teaching methods. Theoretical part is based on psychologists, educators and artists U.Skulme,V.Hubner,G.Svence,J.A.Students and J.Babanskis research and knowledge. The practical part includes a description of tasks approbation in Form 4, and in form 3 and 5, which taken place in vocationally-oriented school Riga Centre Primary School of Applied Arts.