Skolēnu mācību motivācijas veicināšanas iespējas drošības jautājumu apguvē sociālajās zinībās 5. klašu skolēniem
Author
Strode, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Skolēnu mācību motivācijas veicināšanas iespējas drošības jautājumu apguvē sociālajās zinībās 5.klašu skolēniem”. Darba mērķis ir noskaidrot, kā veidojas motivācija, kas to ietekmē un kā to veicināt sociālo zinību stundās drošības jautājumu apguvē. Pētījuma jautājums: kādas ir skolēnu motivācijas veicināšanas iespējas drošības jautājumu apguvē sociālo zinību stundās 5.klasēs. Darbs sastāv no četrām nodaļām: pirmās trīs veido darba teorētisko pamatojumu par motivāciju pedagoģijas vēstures un psiholoģijas skatījumā, skolotāja lomu motivācijas veidošanā skolēna personības attīstības aspektā, pusaudža vecuma posma īpatnībām un drošības jautājumu apguves nozīmīgumu un tā realizāciju skolā. Ceturtajā nodaļā apkopoti un analizēti pedagoģiskā pētījuma materiāli par pedagoģiskā procesa organizēšanu un vadīšanu, izzinot drošības jautājumu apguvi sociālo zinību priekšmetā 5.klasēs Ogres pilsētas X vidusskolā. Darba noslēgumā autore piedāvā secinājumus un ieteikumus, lai veicinātu skolēnu mācīšanās motivāciju 5.klasē drošības jautājumu apguvē. Atslēgvārdi: motivācija, mācīšana un mācīšanās, sociālās zinības, drošība. The theme of the Diploma paper is “Opportunities to promote learners’ motivation in the acquisition of safety issues in social studies for Form 5”. The aim of the Paper is to discover how motivation is formed, what affects it and how to promote it in the acquisition of safety issues at social studies lessons. The research question: what are the opportunities for the promotion of learners’ motivation in the acquisition of safety issues at social studies lessons in Form 5. The Paper consists of four Chapters: the first three constitute the theoretical ground for the motivation from the view point of the history of pedagogy and psychology, the role of teacher in shaping students’ motivation in connection with the development of learners’ personality, characteristics of adolescence phase and the importance of the acquisition of safety issues and its implementation at school. The fourth chapter summarizes and analyses the materials of the pedagogical research on the organisation and management of the learning process, by getting a deeper insight into the acquisition of safety issues in social studies in Form 5 at Ogre Secondary School X. In conclusion the author of the paper draws conclusions and puts forward proposals how to facilitate learners’ motivation in the acquisition of safety issues in Form 5. Keywords: motivation, teaching and learning, social studies, safety.