• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Starppriekšmetu saikne matemātikas mācību procesā vidusskolā

Thumbnail
View/Open
300-60087-Ciekure_Sanita_sc12026.pdf (841.6Kb)
Author
Ciekure, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī darba temats ir starppriekšmetu saikne matemātikas mācību procesā vidusskolā. Pašlaik tiek īstenots ESF projekts “Kompetenču pieeja mācību saturā”, kas liecina, ka dotais darba temats ir aktuāls. Šajā darbā tiek apskatīta un aprakstīta starppriekšmetu saiknes definīcija un aktualitāte. Darbā tiek piedāvāti dažādi matemātikas mācību stundu piemēri, kas parāda citu mācību priekšmetu, piemēram, fizikas, ekonomikas, bioloģijas, informātikas elementus matemātikā. Darbā tiek izmantotas tādas pētniecības metodes, kā aptauja un pārbaudes darbs.
 
The topic of this paper is multidisciplinary teaching approach in high school Mathematics. At this particular moment the ESF project “Competency-based education” is being implemented in schools of Latvia which means that the topic of this paper is current this moment. In this paper the definition of multidisciplinary teaching approach is being analyzed also the question about how contemporary is this topic, is being explored. There are given examples of lesson plans where there is multidisciplinary approach used to teach Mathematics in high school. In each lesson there are context based tasks where Mathematics is being used in such subjects as Geography, Physics, Biology, Economics, Informatics. Different types of reasearch are used in this paper such as survey and exam.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35155
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses [3602]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV