• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Virtuālās realitātes mobilās lietotnes izstrāde kāršu spēļu apmācībai

Thumbnail
View/Open
302-57890-Baurovskis_Armands_ab11197.pdf (7.934Mb)
Author
Baurovskis, Armands
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Seļāvo, Leo
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Jaunās paaudzes viedtālruņi nodrošina plašas aparatūras un programmatūras iespējas, kas ļauj jaunajām tehnoloģijām izmantot viedtālruņu potenciālu. Galvenais iemesls, kādēļ spēlētāji zaudē kāršu spēlē blackjack, ir zināšanu trūkums par spēli. Balstoties uz statistikas datiem, 65% populācijas ietilpst vizuālās apmācības kategorijā, kas nozīmē, ka virtuālā realitāte kāršu spēļu apmācībai būtu piemērota plašai auditorijai ar vizuālās apmācības stilu. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt virtuālās realitātes mobilo lietotni kāršu spēles apmācībai, par pamatu ņemot kāršu spēli blackjack. Gala rezultātā tika izstrādāts mobilās lietotnes prototips, kas tika analizēts, izmantojot lietotāju pieredzes testēšanas metodiku – intervijas. Prototips arī tika publicēts AppStore un GooglePlay lietotņu veikalos, lai turpinātu tā uzlabošanu.
 
The new generation of smartphones provides a wide range of hardware and software possibilities that allow new technologies to use smartphone potential. The main reason why players loses at card game blackjack, is the lack of knowledge about the game rules. Based on the statistics, 65% of world population are included in visual learning category, which means that the virtual reality for card game learning would be suitable for a wide audience with visual learning style. Master's thesis “Development of virtual reality mobile application for learning card games” aim is to develop a virtual reality mobile app for learning blackjack. End results includes developed mobile app prototype, which was tested using user experience testing methodology - interviews. The prototype was also published in the AppStore and GooglePlay mobile app stores to continue its improvement
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35210
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV