Jauna sporta preču veikala vietas izvēle
Author
Šelders, Valters
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma “Jauna sporta preču veikala vietas izvēle” Mazumtirdzniecības vietas izvēlei ir būtiska nozīme attiecībā uz uzņēmuma panākumiem. Atrašanās vietai ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē rentabilitāti, peļņu un pārdošanas rādītājus. Neveiksmīga tirdzniecības vietas izvēle var būtiski ietekmēt uzņēmuma panākumus un tā darbību. Ja vieta ir izvēlēta neveiksmīga, tad šo faktoru ir grūti labot, jo šis stratēģiskais lēmums ir ilgtermiņā, līdz ar to uzņēmums cieš neizbēgamus zaudējumus. Mūsdienu attīstītajās valstīs visa nepieciešamā uzmanība tiek vērsta tieši uz mazumtirdzniecības vietu izvēli un šie svarīgie lēmumi tiek balstīti uz zinātniskiem pētījumiem un analītiskām metodēm. Darba mērķis ir, balstoties uz teoriju, metodēm un ekspertu viedokļiem par mazumtirdzniecības vietas izvēli, noteikti labāko jauna Sportland veikala atrašanās vietu starp Baltijas jūras reģiona valstīm. Bakalaura darbs sastāv no ievada, trīs daļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Darba apjoms ir 64 lapas, tajā ir 28 attēli, 19 tabulas, 4 formulas un 4 pielikumi. Izmantoto literatūru sarakstā ir 29 nosaukumi. Atslēgvārdi: vietas izvēle, tirdzniecības teritorija, Reilija likums, Baltijas jūras reģions. The theme of the Bachelor Thesis “Selection of new sportswear store location”. Selaction of retail site location is essential for the success of organization. Location is one of the most important factors which are affecting the indicators of profitability, sales and profit. Unsuccessful selection of retail site can significantly affect success of business and it’s activities. If the location has been chosen unsuccessful, then it is difficult to fix this factor because this strategical decision is in the long term so company is suffering an inevitable demage. Nowadays in the most developed countries all of the necessary attention is directly targeted to selection of the retail site. These decisions are based on scientific research and analytical methods. The purpose of this thesis is to find the best location for a new sportwear store between the Baltics Sea region countries based on the theory, methods and advices of experts. The bachelor thesis consists of introduction, three parts, conclusions and suggestions. The amount of thesis is 64 pages, it consists 28 pictures, 19 tables, 4 formulas and 4 attachments. The used literature list has 29 sources. Keywords: selection of site, market area, Reilly’s law, Baltic Sea region.