Sensoro sajūtu iesaiste zīmolvedībā un ietekme uz patērētāju uzvedību.
Author
Kreile, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Sensoro sajūtu iesaiste zīmolvedībā un ietekme uz patērētāju uzvedību” mērķis ir, pamatojoties uz sensoro sajūtu izpēti un analīzi par sensoro sajūtu izmantošanas iespējām zīmolvedībā, noteikt kāda ir ietekme uz patērētāja uzvedību un izstrādāt priekšlikumus zīmola stratēģijas pilnveidošanai. Hipotēze: Jo vairāk sensoro sajūtu tiks iesaistītas zīmolvedībā, jo lielāka ietekme tiks atstāta uz patērētāju uzvedību un zīmola atpazīstamību. Darba pirmā daļa sastāv no teorijas par zīmolvedības būtību, zīmola elementiem, sensoro sajūtu izpratni, kā arī ietekme uz patērētāju uzvedību. Otrā daļā tiek analizēta netradicionālā mārketinga būtība, sensoro sajūtu pielietošanas prakse pasaules un Latvijas piemēros. Rezultāti tiek iegūti balstoties uz padziļināto interviju rezultātiem. Trešā darba daļā tiek veikta fokusa grupas intervija par sensoro sajūtu izmantošanas iespējām un ietekme uz patērētāju uzvedību. Trešajā nodaļā tiek norādīti pētījuma diskutējamie jautājumi un tiek izvirzīti priekšlikumi pētāmās problēmas pilnveidošanai. Atslēgas vārdi: zīmols, zīmolvedība, sensorās sajūtas, netradicionālais mārketings, zīmola stratēģija Darba apjoms: 111 lpp, 7 attēli, 8 tabulas, 4 pielikumi. The main object of Master's Thesis "Sensory branding sense of involvement and influence on consumer behavior" is based on sensory exploration and analysis of sensory branding capability, to determine what is the impact on consumer behavior and to develop proposals for the improvement of brand strategy. Hypothesis: The more sensory branding will be involved, the greater the impact will be left on consumer behavior and brand awareness. Work first part consists of theories about the nature of branding, brand elements, sensory awareness, as well as the impact on consumer behavior. The second part analyzes the unconventional marketing nature of the sensory world of application practice and Latvian examples. Results are obtained on the basis of in-depth interviews. The third part of the work is carried out focus group interview of sensory potentialities and the impact on consumer behavior. The third chapter contains the research points to consider are and puts forward proposals for improvement of the research problem. Keywords: brand, branding, sensory sensations, non-traditional marketing, brand strategy Workload: 111 pages, 7 pictures, 8 tables, 4 appendices.