Projekts: SIA "HANG IT UP" dibināšana
Author
Zāle, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Leitāne, Līga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt finansiāli izdevīgu projektu izveidojot jaunu uzņēmumu vai arī attīstot jau strādājoša uzņēmuma darbību. Darba autors ir izvēlējies projekta izstrādes ietvaros dibināt uzņēmumu SIA “HANG IT UP”, kurš nodarbotos ar garderobes un mantu glabāšanas biznesu. Projekta ideja ir izveidot produktu, kas palīdzētu attīstīt garderobju un mantu glabātuvju nozari. Ierastās garderobes pilda tikai un vienīgi vienu funkcija – saņemt no klientiem virsdrēbes un vēlāk tās atgriezt atpakaļ, bet no šīs vienkāršās funkcijas ir iespējams iegūt arī papildus pievienotu vērtību. Īstenojot projekta ideju, tiktu izveidota aplikācija, kura tiktu izmantota ierasto garderobes numuriņu vietā, kas tiek izsniegti nododot virsdrēbes. Vispiemērotākā juridiskā forma uzņēmumam būtu sabiedrība ar ierobežotu atbildību, jo tas uzņēmuma dalībniekiem nodrošinātu ierobežotu atbildību, kā arī uzņēmumam nebūtu nepieciešams pārlieku liels pamatkapitāls, kā rezultātā būtu neefektīvi veidot akciju sabiedrību. Sākotnējais uzņēmuma pamatkapitāls ir plānots 2 800 EUR, kas nodrošinātu uzņēmuma kreditoru uzticību uzņēmumam un mazinātu kreditoru risku sadarboties ar uzņēmumu. Uzņēmuma nosaukums tiktu veidots pēc tā, lai tas spētu uzrunāt produkta patērētājus un tiem būtu skaidrs ar ko nodarbojas uzņēmums. Nosaukums kādu darba autors ir izvēlējies projekta idejai ir “HANG IT UP”. Uzņēmumam tā sākuma stadijā nebūs atsevišķas biroja telpas, jo uzņēmums pakalpojumu sniegs klientu telpās vai īrētajā zemes gabalā un uzņēmuma administrācijā būs tā valdes loceklis, tad darba autors ir nolēmis, ka administratīvos darbus būs iespējams veikt no dibinātāja dzīvesvietas un nebūs nepieciešams tērēt uzņēmuma naudas līdzekļus īres maksai. Uzņēmuma struktūras tiks veidota tā, lai uzņēmums maksimāli spētu ekonomēt naudas līdzekļus un uzņēmumam būtu pēc iespējas mazāk izdevumi. Uzņēmumā regulāri darbotos tikai viens darbinieks – valdes loceklis, kurš nodarbotos ar visiem administratīvajiem darbiem, datu analīzēm, mārketingu un arī ar klientu – gala patērētāju, apkalpošanu, kā arī uzņēmumā tiktu pieņemti papildus darbinieki atkarībā no tā, cik objektos vienlaicīgi uzņēmums darbotos. Viena objekta darbību nodrošinātu valdes loceklis, bet katra nākamā objekta darbības nodrošināšanai tiktu algots papildus darbinieks. Pārējo pakalpojumu saņemšanai, tādai kā programmatūras uzturēšana, tiktu izmantoti ārpakalpojumi. Lai projekts spētu uzsākt darbību, sākotnēji uzņēmumam būs nepieciešams piesaistīt ārējo finansējumu. Analizējot vairākas ārējā finansējuma piesaistes iespējas, darba autors secināja, ka uzņēmumam vispiemērotāk un visiespējamākais ārējais finansējums būtu no AFI ALTUM, izmantojot Starta aizdevuma programmu. Nozares izpētei darba autors izmantoja datus par ēdināšanas pakalpojumu un bāru darbības nozari, kā arī datus par festivāliem Latvijā, jeb par uzņēmuma produkta noieta tirgiem, jo nav pieejami nozares dati par garderobes darbību. Nozares attīstības tendences tika analizē The aim of Master thesis is to develop financially beneficial project by establishing new enterprise or by developing already existing company’s work. The author has chosen the establishment of Ltd “HANG IT UP”, which will provide cote check and storage business. The idea of project is to establish a product which will help to develop coat check and storage industry. Most common coat checks are used only for one reason – to receive and give out a coats, but it is possible to add value to this process. Realizing the idea of project, company will establish the application which will be used to replace coat check tickets. Most appropriate legal form for company will be Limited company because will provide establishers with limited liabilities and company would not have necessary for too big equity, which results in that it would be inefficiency to establish join-stock company. At the start, the Author plans to create equity in amount of 2 800 EUR, which will make company more trustable to its creditors and will lower creditor’s risk to cooperate with company. Company’s name will be made to be able to reach consumers and it would be clear for them that company’s business is coat checking or similar. The Author has decided that name of company will be “HANG IT UP”. Starting the business company will not have office because company will provide its’ service in client’s place or in rented real estate and company will have only one administration employee – board member and the Authors has decided that all necessary administrative work will be possible to perform from the Authors’ place and it will not be necessary to spend money on rent. Organizational structure will be made to save as many money for company as possible and doesn’t occurs unnecessary expense. In company regularly will work one employee – board member which will provide all administrative work, data analyze, marketing and he will serve to consumers, additionally company will recruit employees which will serve to consumers when company will provide service in more than one object. To receive other services, for example, software maintenance, company will hire outsourcing companies. To realize the project and to start a business, company will have a need for external funding. After analyze of multiple external funding opportunities, the Author came to conclusion that most appropriate and most available external fund would be from AFI ALTUM, specifically – Starta aizdevuma program. For industry’s research the Author will use data about catering services and bar operation industry, as well, the Author will use data about festivals in Latvia, in other words, these industries are company’s sales industries. Company will use its’ sales industries research because data for coat check or storage industry are not available. The Author analyzed industry’s development tendencies in period from year 2011 until 2015. The Author made analyze of industry’s net turnover and found out that there we