• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo mediju loma tūrismā.

Thumbnail
View/Open
303-58412-Cudere_Anete_ac13042.pdf (1.811Mb)
Author
Čūdere, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī bakalaura darba mērķis ir veicot aptauju, noskaidrot Latvijas iedzīvotāju sociālo mediju lietošanas paradumus un izvirzīt priekšlikumus Latvijas tūroperatoriem un viesnīcām, savas darbības pilnveidošanai. Lai izpildītu darba mērķi darba autore apskatīja literatūru par patērētāju uzvedības modeļiem un sociālo mediju ietekmi uz tūrisma lēmumiem, kā arī tika vērtēts sociālo mediju lietojums Latvijas tūrisma uzņēmumos un veikta respondentu aptauja. Aptaujas rezultātos tika noskaidrots, ka populārākais sociālais medijs dažādiem mērķiem respondentu vidū ir Facebook un respondenti izmanto sociālos medijus ne tikai lai iedvesmotos ceļojumiem un iegūtu sev nepieciešamo informāciju, bet arī lai informētu citus par savu pieredzi konkrētā galamērķī.
 
This bachelor thesis aim is to survey people in order to find out the usage of social media between Latvian population and make proposals for Latvian tour operators and hotels for their improvement. In order to meet the objective the author reviewed the literature on consumer behavior models and social media impact on tourism decisions, as well as evaluated social media usage in Latvian tourism enterprises and was carried a survey. The survey results showed that the most popular social media for various purposes among respondents is Facebook and respondents use social media not only to get inspired for travelling and get the information they need, but also to inform others about their experiences in a particular destination.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35391
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV