Show simple item record

dc.contributor.advisorPriede, Jānis
dc.contributor.authorDravnieks, Dāvis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:10:06Z
dc.date.available2017-07-01T01:10:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59932
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35425
dc.description.abstractDarba autors: Dāvis Dravnieks Darba tēma: Bezalkoholisko dzērienu tirgus analīze Latvijā Darba zinātniskais vadītājs: Jānis Priede Šajā bakalaura darbā tiek pētīts un analizēts bezalkoholisko dzērienu tirgus Latvijā. Darba mērķis – veikt tirgus analīzi Latvijā un konstatēt nozares ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību nodokļu un veselības jomā. Darba uzdevumi:  Izpētīt Latvijas bezalkoholisko dzērienu tirgu.  Veikt tirgus analīzi un raksturot tā uzbūvi balstoties uz pašreizējā laika posma datiem.  Pētīt nozares ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību.  Veikt aprēķinus par uzņēmumu samaksātajiem nodokļiem valstij. Darbs sastāv no 4 daļām. Tā pirmajā daļā tiek apkopota informācija par bezalkoholisko dzērienu veidiem, par veselības problēmām, kas var rasties no šiem dzērieniem, par tirgus formām un kāda tirgus forma pastāv Latvijas tirgū, kā arī par pazīstamākajiem bezalkoholisko dzērienu uzņēmumiem un to vēsturi. Otrajā daļā tiek analizēts tirgus pieprasījums, piedāvājums un tirgus cenas, kā arī tirgus daļu sadalījums un tā koncentrācijas līmeņa izpēte. Trešajā daļā tiek aprēķināti nodokļi, kurus saņem valsts no šīs tirgus nozares, kā arī cik izmaksā valstij kompensēt ar diabētu saslimušos iedzīvotājus. Ceturtajā daļā tiek veikti vairāki pētījumi, lai apstiprinātu vai noliegtu iepriekš minēto analīžu rezultātus. Darbs kopumā izklāstīts 65 lappusēs, tajā iekļautas 8 tabulas un 16 attēli. Darbā izmantoti 45 literatūras avoti.
dc.description.abstractAuthor: Dāvis Dravnieks Thesis: Non-alcoholic drink market analysis in Latvia Research supervisor: Jānis Priede In this bachelor’s thesis Latvian non-alcoholic drink market is studied and analyzed. Objective – Latvian market analysis and to identify the impact of the sector on Latvian economy and fiscal health. Tasks:  To study Latvian non-alcoholic drink market.  Conduct market analysis and describe its structure on the basis of the current period figures.  To study the impact of the sector on the Latvian economy.  Perform calculations for corporate taxes paid to the country. Thesis consists of 4 parts. First part consists of composition of the non-alcoholic beverages types and the health problems that may arise from these drinks, information on the different types of markets that exist and the market type that is present in Latvia, as well as, well-known soft drink companies and their respective history. Second part consists of analysis of the market demand, supply and market prices, as well as the distribution of market shares and the markets concentration levels. In the third part, taxes, that the country receives, are calculated, as well as the costs that come from the compensation for the people suffering from diabetes. Fourth part is made up of a number of studies to confirm or deny the previous analysis results. Thesis as a whole is set out in 65 pages and it contains 8 tables and 16 images. 45 literature sources were used in the thesis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika
dc.subjecttirgus
dc.subjectcenas
dc.subjectpiedāvājums
dc.subjectpieprasījums
dc.subjectnodokļi
dc.titleBezalkoholisko dzērienu tirgus analīze Latvijā
dc.title.alternativeNon-alcoholic drink market analysis in Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record