Ģeoradara izmantošana asfaltbetona segas porainības noteikšanā
Author
Zaļaiskalns, Aldis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Karušs, Jānis
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs “Ģeoradara izmantošana asfaltbetona segas porainības noteikšanā” veltīts radiolokācijas metodikas attīstīšanai asfaltbetona porainības un biezuma pētīšanai ar ģeoradaru. Līdzšinējos pētījumos maz uzmanība pievērsta ceļu būvē izmantoto materiālu elektromagnētiskajām īpašībām, kas sarežģī ģeoradara pielietošanu ceļa veidojošo kārtu biezuma un porainības mērījumos. Minētais nosaka pētījuma aktualitāti. Pētījumā tiek sniegts pētījumu teorijas apraksts, izmantoto radiolokācijas un ģeoloģisko pētījumu, laboratorijas analīžu, radiolokācijas ierakstu apraksts un to interpretācija. Secināts, ka ar metāla plātnes testu iegūtās dielektriskās caurlaidības koeficientu ɛ′ nevar pielietot asfaltbetona segas biezuma aprēķināšanai, ja asfaltbetona segas kārtās nav izmantoti pēc ɛ′ īpašībām vienādi materiāli. Korelācija starp ɛ′ un asfaltbetona porainību nav viennozīmīga. The master thesis 'Application of ground penetrating radar use to determine void content in pavement' is dedicated to the development of radiolocation methodologies for void content in pavement and for pavement thickness estimation in Latvia. Until now, studies have not focused on the electromagnetic properties of materials used in road construction and this complicates the use of GPR to estimate pavement layer void content and thickness. This outlines the significance of this research. In this research theoretical background is provided, as well as description and interpretation of geological survey, laboratory analysis and radiolocation data. It was concluded that automatically calculated ɛ′ values cannot be applied to estimate pavement layer thickness if pavement is not made of the same materials. No significant correlation between the pavement ɛ′ values and void content was found.