• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nacionālās identitātes atspoguļojums saziņā

Thumbnail
View/Open
306-57822-Gulbe_Madara_mg12078.pdf (1.984Mb)
Author
Gulbe, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis pētījums ir veltīts nacionālās identitātes atspoguļojumam saziņā. Izpēti, kas attēlota šajā darbā, ietekmēja teorētiskais pamatojums, kā arī iepriekšējās izpētes. Darba izstrādē tika izmantota teorijas summatīvā analīze. Lai noskaidrotu, kā ražotāji sazinās ar patērētājiem ar produktu iepakojuma palīdzību, kā arī to, kā produkta iepakojums ietekmē potenciālā pircēja izvēli, tika veikts empīrisks pētījums, analizējot septiņu Latvijas lielāko maizes ražotāju produktu iepakojumus. Papildus tika veikta aptauja, kas atspugoļo pircēju prioritātes, izvēloties maizi, kā arī noteica produkta izvēli ietekmējošos faktorus. Šis darbs satur informāciju par nacionālo identitāti, komunikāciju, kā arī tās izpausmes veidiem caur iepakojumu. Apkopotā informācija ir izanalizēta, kā arī ir tikuši darīti attiecīgi secinājumi.
 
The present research paper is devoted to researching the reflection of national identity through communication. The study presented in this paper was influenced by the theoretical background as well as previous researches. The research methods used in the bachelor theses were a summative analysis of the relevant theories and a qualitative study as an empirical method. Empirical research was undertaken with the purpose of researching how producers communicate with their consumers via packaging as well as how the design of the packaging affects the consumers’ decision-making process. Seven largest bread producers and their product packaging were analysed alongside a supplementary survey to determine the priorities of consumers as well as to illustrate the factors that affect their decision-making in store. The research paper includes information on the national identity, an outline of the role that images and symbols play in brand representation, as well as an insight into most commonly used communication models and strategies. The gathered information has been analysed and relevant conclusions have been drawn.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35532
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV