Piemēri Biznesa terminu vārdnīcās
Author
Bričonoka, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā bakalaura darbā tiek izpētīta piemēri un to lietošanas īpatnības biznesa terminu vārdnīcās.Vārdi, kurus izmanto noteiktu jomu pārstāvji, var būt pilnībā nezināmi cilvēkiem, kuri nav saistīti ar šo nozari. Tāpēc ir nozīmīgi analizēt piemēru izmantošanu vārdīcās, it īpaši vārdīcās, kuras sastāv no biznesa vidē izmantotiem jēdzieniem. Šajā darbā tika veikta salīdzināšanas un kvantitatīva analīze. Pētijuma rezultāti liecina, ka biznesa terminu vārdnīcās visbiežāk tiek izmantoti piemēri, kuri tika izveidoti, ņemot pamatā autentisku tekstu. Piemēru izmantošanas daudzums lielā mērā ir atkarīgs no vārdnīcas mērķauditorijas. Piemēru izmantošanas daudzums mainās no tā vai vārdīcas mērķauditorija ir biznesa nozares eksperti vai cilvēki, kuriem ir tikai priekšzināšanas par biznesa sfēru. The present paper explores the peculiarities of example used in dictionaries of business terms. The context in which a term is used can be understood by providing an example which illustrates the exact use of the word. Words used in a specific field can be completely unknown for people who are not related to the field. Therefore, it is important to analyze the patterns of example use in dictionaries of business terms. In the present research comparative analysis and quantitative research were carried out. The results of the analysis reveal that corpus-based examples were most frequently used. The use of examples depends on the dictionary’s target audience. Finally, the amount of examples provided varies if a dictionary is targeted to field experts or semi-experts.