Show simple item record

dc.contributor.advisorCimdiņa, Agnese
dc.contributor.authorJermaloviča, Sabīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:11:39Z
dc.date.available2017-07-01T01:11:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other60522
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35662
dc.description.abstractMaģistra darbā “Izpratne par unisex kā modes dizaina kategoriju Latvijas sabiedrībā” atklātas idejas par sociālā sevis definēšu caur apģērbu un daudzās apģērba interpretācijas iespējas sociālās identitātes konstruēšanā. Darbā tiek apskatītas modes dizaina pamatdefinīcija, unisex apģērba kategorijas vēsture un nozīme mūsdienās. Pētījuma mērķis ir izprast, kāpēc unisex apģērbs liek domāt par dzimtes noteiktām kategorijām un ko šāda apģērba izvēle liecina par lietotāja sociālo identitāti? Pētījuma rezultāti norāda, ka patēriņš drīzāk ir sociāls kā racionāls un atspoguļo kulturāli konstruēto lietu izvēles kārtību. Dizaina produkts ir papildināts ar dažādiem kultūras simboliem, kas tam piešķir pievienoto vērtību, tādējādi to padarot par iekāres objektu lietotāja vidū. Savukārt šī “pievienotā vērtība” tiek izmantota personas sociālas identitātes konstruēšanā. Unisex dizaina kategorijas kontekstā tiek runāts par sievišķā dekonstrukciju apģērbā un heteronormativitātes jēdzienu, kas izgaismo unisex apģērba dubultos standartus. Atslēgas vārdi: unisex, modes dizains, apģērbs, patēriņš, identiāte
dc.description.abstractThe Master’s Thesis “Understanding of Unisex as Fashion Design Category in Latvian Society” discovers the ideas of social self-definition through clothing, as well as various interpretation possibilities of clothing for social identity construction. Additionally, there are offered basic ideas of fashion design, and unisex category’s history and meaning nowadays. The aim of the research is to investigate the reason why unisex clothing motivates to think about definite gender categories, and what could be revealed about wearer’s social identity according to this choice of clothing? Results indicate that consumptions are rather social than rational, because it reflects culturally constructed choice of things. Design products carry its culture codes- cultural symbols, which create its “added value”, and make it a desirable product in the environment of wearers. Whereas, “the added value” becomes important in construction of social self. In the context of unisex category, it was important to discuss deconstruction of femininity and heteronormativity, which highlights double morality of unisex clothing. Key words: unisex, fashion design, clothing, consumption, identity.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAntropoloģija
dc.subjectunisex
dc.subjectmodes dizains
dc.subjectapģērbs
dc.subjectpatēriņš
dc.subjectidentitāte
dc.titleIzpratne par "unisex" kā modes dizaina kategoriju Latvijas sabiedrībā
dc.title.alternativeUnderstanding of unisex as fashion design category in Latvian society
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record