Māsas līdzestība geriatrisku klientu adaptācijai sociālās aprūpes centrā
Author
Elmere, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Gulbe, Dagnija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Sociālās aprūpes centra klientu veselības un sociālo aprūpi veic multidisciplināra komanda, kuras dalībnieks ir māsa, tādēļ pētījuma mērķis bija noskaidrot māsas līdzestību klientu adaptācijai sociālās aprūpes centrā. Tika izmantota kvalitatīvā pētniecības metode, izstrādāta daļēji strukturēta intervija. Intervijas jautājumi tika veidoti, lai atbildētu uz pētījuma jautājumu - kāda ir māsas līdzestība klientu adaptācijas procesā sociālās aprūpes centrā? Tika intervētas divas grupas, 6 sociālā aprūpes centra klienti un 3 institūcijā praktizējošās māsas, katrai respondentu grupai bija 10 jautājumi. Pētījuma laikā noskaidrojās, ka māsa, veicot savas profesionālās funkcijas: medicīnas manipulācijas, veselības aprūpes darba plānošanu, dokumentēšanu, ir klientiem kā starpnieks, atbalstītāja, padomdevēja, izglītotāja. Pētījumā iegūtā informācija palīdzēja atbildēt uz pētījuma jautājumu, māsai veicot profesionālās darbības, izrādot līdzestību, tiek veicināta klienta veselības stāvokļa uzlabošanās, kā rezultātā tiek pozitīvi iespaidota klienta adaptācija sociālās aprūpes centrā. Atslēgas vārdi: Māsa, klients, līdzestība, adaptācija, sociālās aprūpes centrs. Social care center customer health and social care is taken by a multidisciplinary team, which includes a nurse, so the objective of the study was to find out the nurses cooperation to customer adaptation in the social care center. To find that out , there was used a qualitative research method, which includes developed semi-structured interview. Interview questions were designed to answer the research question - what is the nurses cooperation to customer adaptation process in the social care center? Were interviewed two groups of 6 social care center customers and 3 nurses, who are practitioners, each group of respondents contained 10 questions. During the study, it became clear that the nurses, carrying out their professional functions: medical manipulations, health care planning, documentation, helps customers as an intermediary, supporter, adviser and educator. The information during researching helped to answer the research question, that nurse, performing professional activity, demonstrating adherence, improves the client's health condition and is resulting in a positive impact on the client's adaptation in the social care center. Keywords: nurse, a customer 'compliance, adaptation, social care center.