Seksuālā izglītība skolā Rīgas jauniešu novērtējumā
Author
Kalvāne, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zača, Evija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā bakalaura darbā tiks izpētīts, kāds ir Rīgas jauniešu novērtējums par seksuālo izglītību skolā. Seksuālā izglītība ir viens no sociālas izglītošanās elementiem, kurš Latvijas sabiedrībā ir, iespējams, vispretrunīgāk vērtētais. Šī temata aktualitāte pamatojama ar pēdējo gadu Latvijas statistiku – iedzīvotāju STS saslimšanu un HIV/AIDS inficēšanās skaita pieaugumu. Pētījumā tika izvirzītas divas hipotēzes: 1)Rīgas jaunieši seksuālās izglītības kontekstā iegūto informāciju novērtē kā nepietiekamu, jo daļa jautājumu, kuri skar seksuālo izglītību, skolās nav apskatīti pietiekamā mērā; 2)Rīgas jaunieši biežāk vēršas pie draugiem, interneta, medijiem, lai gūtu atbildes uz jautājumiem, kuri skar seksuālās attiecības un seksualitāti, jo negūst sev vajadzīgās atbildes, mācoties formālajā izglītības iestādē. Bakalaura darbā ir sešas nodaļas (četras teorētiskās nodaļas, kur skatītas teorijas par mācīšanos un to, kā cilvēks uztver seksualitāti, seksuālās izglītības politikas un mācību programmu dokumenti, iepriekš veiktie pētījumi, šī pētījuma metodoloģijas raksturojums un šajā pētījumā iegūto rezultātu analīze). Dati tika iegūti, izmantojot aptaujas anketas. This thesis is about youth evaluation of sexual education in schools in Riga. Sexual education is one of the most controversial educational subjects in Latvian society. As teenage pregnancy rates, abortions, numbers of STDs, HIV / AIDS infections in Latvia are growing (which suggests that sexual education is not taught sufficiently), it is very important to pay attention to sexual education. The aim of this study is to find out what kind of sexual education does the young people receive, when they attend a formal educational institution (a school) in Riga. During the study, various theories, which explain on how people learn and analyze the human body as their cultural reflection. The author carried out a survey and after that made quantitative data analysis.