• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola "Dinamo Rīga" reklāmas un to ietekme uz auditoriju 2016./2017. gada sezonā

Thumbnail
View/Open
309-59472-Romans.-.Keris_Janis_jr14021.pdf (1.626Mb)
Author
Romāns-Keris, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Zīmola “Dinamo Rīga” reklāmas un to ietekme uz auditoriju 2016./2017. gada sezonā”. Darba mērķis ir noteikt zīmola “Dinamo Rīga” reklāmu ietekmi uz auditoriju 2016./2017. gada sezonā. Darba teorētiskajā daļā iekļauta literatūra par zīmolu, stratēģisko sporta komunikācijas modeli, reklāmu un sportu, un reklāmas auditoriju. Darbā izmantotās pētniecības metodes ir anketēšana un kontentanalīze. Empīriskajā daļā ir izklāstīti tiešsaites interneta aptaujas rezultāti, kuras ietvaros noskaidrots auditorijas viedoklis par reklāmu ietekmi uz auditoriju, izpētīta reklāmu atpazīstamība respondentu starpā. Veikta kontentanalīze, kurā pētīta reklāmās sniegtā informācija un piedāvātās aktivitātes auditorijas iesaistei.
 
Theme of this bachelor paper is “The brand "Dinamo Rīga" advertisements and their impact on the audience in the 2016./2017. season”. The aim of the bachelor is to analyze the brand’s "Dinamo Rīga" advertisement impact to audience in the season of 2016./2017. The theoretical framework is based on literature of the brand, the strategic sports communication model, advertising, and sports and the advertisements audience. As the bachelor’s practical research methods are used content analysis and an online internet survey. The empirical part presents the results of online internet survey, in which shows the audience’s opinion on advertisement impact on the audience, research about advertisement recognisation among respondents, and content analysis was made, in which the information and activities provided in advertisements and audience involvement was studied.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35933
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV