• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TV raidījumu "Auto ziņas" un "Zebra" producēšanas atšķirības sabiedriskajā televīzijā un komerciālajā televīzijā

Thumbnail
View/Open
309-59508-Messinga_Monika.Marija_mm14045.pdf (1.069Mb)
Author
Messinga, Monika Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tjarve, Rolands
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “TV raidījumu “Auto ziņas’’ un “Zebra’’ producēšanas atšķirības sabiedriskajā televīzijā un komerciālajā televīzijā’’. Pētījuma problēma ir – vai un kā atšķiras sabiedriskās un komerctelevīzijas raidījumu producēšana. Darba mērķis ir izpētīt, kā norisinās raidījumu ‘’Auto ziņas’’ un ‘’Zebra’’ producēšanas process. Teorētiskajā daļā apskatīts televīzijas jēdziens, auditorijas un to vajadzības, kā arī televīzijas satura producēšana. Metodoloģijas daļā apskatītas izvēlētās pētījuma metodes - daļēji strukturētā intervija un fokusa grupas intervija. Darba rezultātā tika noskaidrotas galvenās atšķirības sabiedriskās televīzijas raidījuma ‘’Zebra’’ un komerctelevīzijas raidījuma ‘’Auto ziņas’’ producēšanā.
 
Bachelor’s thesis is “The production differences of broadcasts “Auto ziņas’’ and “Zebra” in public television and commercial television”. Author, as main research problem raised – to find out if and how differs public television’s show production from commercial television’s. Main goal is to research, how “Auto ziņas” and “Zebra” shows are produced. Theoretical part is based on explaining - definition of television, audience and audience needs, and also television content production. Methodological part consists of semi structured interview and focus group interview. In the result of the work it was established that there are differences in producing of public televisions broadcast “Zebra” and commercial television broadcast “Auto ziņas”.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35935
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV