Show simple item record

dc.contributor.advisorŠulmane, Ilze
dc.contributor.authorSalna, Dārta Katrīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:13:23Z
dc.date.available2017-07-01T01:13:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59680
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35945
dc.description.abstractBakalaura darba “Latvijas jaunieši un kultūras mediji: auditorijas vajadzības un lietošanas paradumi” mērķis ir noskaidrot, kādi ir jauniešu lietošanas paradumi, patērējot kultūras medijus, un - kādas jauniešu auditorijas vajadzības tie apmierina. Bakalaura darba pamatā izmantota D. Makveila un A. Rubina lietojuma un apmierinājuma teorija, tāpat apskatīta un aprakstīta jauniešu auditorija, kultūras žurnālistikas un integrācijas jēdziens. Pētījuma veikšanai izvēlēta anketēšana un daļēji strukturētās intervijas ar Daugavpils vidusskolu skolēniem un Daugavpils Universitātes studentiem. Ar anketas palīdzību tiek uzzināts vispārīgs priekšstats par jauniešu kultūras mediju lietošanas paradumiem un vajadzībām, savukārt daļēji strukturētās intervijas pēta sakarību starp mediju patēriņu un sociāli demogrāfiskajiem rādītājiem, līdzdalību kultūras aktivitātēs u.c. faktoriem. Veicot pētījumu, tika secināts, ka jaunieši lielākoties izmanto nespecializētus kultūras medijus, lai justos informēti un uzzināti par jaunākajiem kultūras notikumiem.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor`s thesis “Latvian youth and culture media: audience needs and habits of use” is to find out - what are the young audience`s habits of culture media use, and what needs does Latvian culture media satisfy. Bachelor`s thesis is based on D. McQuail`s and A. Rubin`s uses and gratification theory. It also contains a review on the characteristics of youth audience, cultural journalism and integration. The research was carried out using a survey and semi-structured interviews with the high school students of Daugavpils and students of Daugavpils University. By conducting the survey, it was possible to gain a general picture of young people`s culture media needs and habits of use, while the semi-structured interviews explored the relationship between media consumption and socio-demographic indicators, participation in cultural activities and other factors. During the study, it was concluded that young people mostly use non-specialized culture media to stay informed and learn about the latest cultural events.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectlietošanas paradumi
dc.subjectvajadzības
dc.subjectkultūras mediji
dc.subjectjaunieši
dc.subjectDaugavpils
dc.titleLatvijas jaunieši un kultūras mediji: auditorijas vajadzības un lietošanas paradumi
dc.title.alternativeLatvian youth and culture media: audience needs and habits of use
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record