• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Patērētāju rīcību ietekmējošie faktori, izvēloties zīmola "SELGA" produktus

Thumbnail
View/Open
309-59732-Vahramejeva_Sofija_sv14020.pdf (1.102Mb)
Author
Vahramejeva, Sofija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma ir „Patērētāju rīcību ietekmējošie faktori, izvēloties zīmola „Selga” produktus.” Izvirzītie pētnieciskie jautājumi: Kas ir svarīgākie faktori pēc kuriem izvēlās zīmola “Selga” produktus un cik liela nozīme tajā ir zīmola tēlam un identitātei ? Kādu motīvu vadīti patērētāji izvēlas zīmola “Selga” produktus ? Kāda ir patērētāju attieksme attiecībā uz zīmolu “Selga” un kādas asociācijas tas izraisa pircēju prātos ? Pētījuma mērķis ir noskaidrot pircēju rīcību ietekmējošos faktorus, izvēloties ‘’Selga’’ produktus. Darba teorētisko daļa sastāv no apskata par zīmolu, tā jēdzienu, veidiem un funkcijām, patērētāja uzvedību un lojalitāti, kurā apkopoti tādu teorētiķu viedokļi kā Žans-Noels Kapferers, Dons E. Šulcs, Filips Kotlers, u.c. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas un metodoloģijas, pētījumu apraksta, secinājumiem un pielikumiem.
 
Thesis - "Consumer influencing factors choosing “Selga” brand products" Research questions: what are the most important principles for selecting "Selga" products, what are the factors affecting it and how important is the brand's image and identity, what is the motive for consumers to choose this brand's products, what is the consumer attitude towards the brand, and what associations it causes to the minds of buyers. The aim of study is to find the factors which influence buyers behaviour in choosing "Selga" products. The theoretical part consists of an brand overview, it's concept, type and functions. Consumer behavior and loyalty, examining the views of theorists, as Jean-Noel Kapferer, Don E. Schultz, Philip Kotler, etc. Thesis consists of introduction, theoretical and methodological part, research description, conclusions and annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35957
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV