Pedagoga motivācijas ietekme uz studentu attieksmi pret studijām
Author
Liepiņa, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Pedagoga motivācijas ietekme uz studentu attieksmi pret studijām” aktualitāti pamato izglītības nozīme mūsdienu sabiedrībā. Tikai uz izglītību vērsta sabiedrība spēj attīstīties līdzi mūsdienu laikmeta straujajām izmaiņām. Studiju procesa galvenie veidotāji ir pedagogi un studenti, tādēļ svarīga ir savstarpējā sadarbība, attieksme un motivācija. Autore analizē motivācijas jēdziena definīcijas, motivācijas būtību, kā veidojas studentu attieksme pret studiju procesiem un kā pedagogs to spēj ietekmēt. Maģistra darbs sastāv no 4 nodaļām ar 14 apakšnodaļām, diskusijas, secinājumiem, priekšlikumiem un 4 pielikumiem. Maģistra darba daļas veido teorētiskās nodaļas un praktiskā pētījuma nodaļa. Darba izstrādē analizēti literatūras avoti par motivāciju, attieksmi, pedagoga profesionalitāti un kompetenci. Maģistra darba mērķi ir izpētīt pedagogu ietekmi uz studentu attieksmi pret studijām, izpētīt to, kā students vērtē pedagogu, pedagogu darbu un izpētīt, kas studiju procesā ietekmē studentu attieksmi pret studijām. Darbā ir izvirzīta hipotēze, ka pedagoga motivācija ietekmē studentu attieksmi pret studijām. Master's thesis "The Influence of the Educator Motivation on Students' Attitude to Studies" topicality is justifying the importance of education in today's society. Only to education focused society will be able to grow up with rapid changes of today's era. The main creators of the study process are teachers and students, so mutual cooperation, attitude and motivation are important. The author analyzes the definition of the concept of motivation, motivational nature, how students' attitude towards study processes is formed, and how teacher is able to influence it. Master's thesis consists of 4 chapters with discussion, subchapters, conclusions, proposals and 4 appendices. Master's thesis consists of theoretical part and practical research. In the thesis are analyzed literature sources about motivation, attitude, teacher's professionalism and competence. Master's thesis objective is to study the influence of teachers on students' attitude towards learning, to explore how the student evaluates teachers, their work and research, what in the study process affects students' attitude towards it. In the paper is put forward the hypothesis that teacher's motivation affects students' attitude towards studies.