Apvērstās mācīšanās pieeja fizikas un matemātikas mācību procesa pilnveidei vidusskolā
Author
Priedīte, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs sastāv no 69 lappusēm, satur 6 attēlus, 9 tabulas, 28 literatūras avotus. Pievienoti 10 pielikumi. Skolēnu rezultāti centralizētajos eksāmenos un starptautiskajos pētījumos liecina, ka ir nepieciešamas izmaiņas mācību procesā. Pētījuma mērķis ir izpētīt apvērstās mācīšanās pieejas izmantošanas iespējas matemātikas un fizikas mācību procesa pilnveidei. Pētījuma dizains – darbības pētījums, datu ieguves veidi - fokusgrupas diskusija, intervija, skolēnu snieguma analīze, skolotāja dienasgrāmata. Apvērstās mācīšanās pieeja attīsta skolēnu patstāvīgās mācīšanās prasmes un pašvadību, samazina atšķirību starp skolēnu priekšzināšanām, nostiprinot skolēnu pārliecību par savām zināšanās, palīdz skolotājam pirms stundas noskaidrot, kāds atbalsts mācību procesā nepieciešams skolēniem. Darbības pētījuma laikā tika izstrādāti un aprobēti apvērstās mācīšanās stundu plāni fizikā un matemātikā. Master thesis contains 69 pages, there are 6 images, 9 tables, 28 literature sources. There are 10 attachments. Exam results and international student assessment show that the changes in teaching process are necessary. The aim of this research is to evaluate how flipped classroom approach could be used to improve study process in secondary school mathematics and physics lessons. The research design is action research, data collection methods – focus group discussion, interview, student’s performance assessment, teacher’s diary. Flipped classroom approach develops independent learning skills and autonomy, reduces difference in student’s prior knowledge thereby strengthening their confidence, it helps teacher to understand what kind of support is necessary for students in study process. During action research flipped classroom lesson plans in physics and mathematics were developed and piloted.