Piedzīvotās emocionālās un fiziskās vardarbības saistība ar depresijas un trauksmes izteiktības pakāpi pusaudžu vecuma grupā
Автор
Šmits, Kārlis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Strika, Evija
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv statistiski nozīmīga saistība starp piedzīvoto emocionālo un fizisko vardarbību, un depresijas un trauksmes izteiktības pakāpi pusaudžu vecuma grupā. Pētījumā piedalījās 55 pusaudži no 3 vidusskolas klasēm. Respondenti bija vecumā no 17 līdz 18 gadiem. Pētījumā tika izmantotas 3 aptaujas: Bērnības traumas aptauja piedzīvotās emocionālās vai fiziskās vardarbības noteikšanai; Trauksmes stāvokļa-iezīmes pašnovērtējuma anketa trauksmes kā stāvokļa un trauksmes kā iezīmes izteiktības pakāpes noteikšanai; Bērnu depresijas aptauja depresijas simptomu izteiktības pakāpes noteikšanai. Tika iegūtas statistiski nozīmīgas saistības starp emocionālo vardarbību un trauksmes, un depresijas radītājiem, savukārt fiziskās vardarbības saistība ar trauksmes un depresijas rādītājiem netika atklāta. Tas nozīmē, ka piedzīvotai emocionālai vardarbībai ir mēreni augsta spēja paredzēt trauksmes un depresijas traucējumu simptomus. The aim of the study was to determine whether there is a significant association between experienced emotional and physical abuse and severity of depression and anxiety among adolescents. The study included 55 adolescents from 3 high school classes. Participants were between 17 to 18 years old. In this study 3 questionnaires were used: State-Trait Anxiety Inventory; Childhood Trauma Questionnaire; Children’s Depression Inventory. There was obtained statistically significant association between emotional abuse and indicators of anxiety and depression, while physical abuse in the association with indicators of depression and anxiety was not discovered. This means that experienced emotional abuse has moderately high ability to predict symptoms of anxiety and depression disorders.