Muzejpedagoģiskā piedāvājuma analīze nacionāla mēroga Latvijas vēstures muzejos 1991.-2016.
Author
Būmanis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mintaurs, Mārtiņš
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Muzeju mērķos un misijās lielākoties ir ietverta arī to apskatāmās tēmas popularizēšana, un viens no veiksmīgajiem veidiem kā to tiem izdarīt ir izmantojot muzejpedagoģiskās nodarbības. Muzeji arī ir spējīgi sniegt unikālas iespējas un to piedāvātajām nodarbībām ir liels potenciāls izglītībā, kuras ar muzejiem sadarbojoties var veiksmīgi izmantot skolotāji. Maģistra darba pētāmā problēma būtu, izvērtējot Nacionāla mēroga vēstures muzeju muzejpedagoģisko piedāvājumus un skolotāju attieksmi pret tiem, noskaidrot iemeslus un apstākļus, kas skolotājiem rada vai mazina vēlmi izmantot vēstures apguvē muzeju piedāvātās iespējas. Maģistra darba teorētiskajā pētījumā tika izvērtētas muzejpedagoģisko nodarbību piedāvātās iespējas, izmantojamās metodes un ar tām saistītā pieredze ārzemēs. Pētnieciskajā daļā tika izvērtēts vēstures skolotāju viedoklis par to plusiem, mīnusiem un sniegtajām iespējām, kā arī izvērtēta trīs izvēlētu muzeju-Latvijas Okupācijas, Latvijas Nacionālā Vēstures un Rīgas Vēstures un Kuģniecības muzeju muzejpedagoģiskais piedāvājums. Maģistra darbā veiktais pētījums parāda muzejpedagoģiskā piedāvājuma sniegtās iespējas izglītībā, kā arī ļauj secināt, ka arī nacionāla mēroga Latvijas vēstures muzejos ir pieejams plašs, kvalitatīvs un skolotāju vidū populāras muzejpedagoģiskās nodarbības. Missions and goals of museums often include promotion of main topics covered there. One of the best ways to successfully do that is throughout museum pedagogy lessons. Museums are capable of providing unique opportunities and lessons provided by them have extensive potential in education field. In successful cooperation with museums educators can use benefit from it. Master's Thesis problem statement – after analyzing museum lesson offers in national scale history museums and educators attitudes towards them, determine reasons and causes that either create, either decrease aspiration in using museum lessons as part of teaching history. Theoretical background of Master Thesis evaluate opportunities provided by museum pedagogy lessons. In addition methods used and practices abroad are analyzed. Analytical part of Master Thesis evaluates educator’s opinion about museum pedagogy lessons. In addition analytical part studies strong, weak points and opportunities stressed out by educators. Analytical part evaluates museum pedagogy lesson offers in three museums - Museum of the Occupation of Latvia, Latvian Museum of National History and Museum of the History of Riga and Navigation. Research, carried out within the scope of Master Thesis, shows opportunities provided by museum pedagogy lessons in education field. Research allows to conclude that national scale history museums in Latvia not only have broad and qualitative museum pedagogy lesson offer, but also is favored teaching approach among educators.