Dziesmas vārdu krājuma apguvei angļu valodas nodarbībās pirmsskolā
Autor
Japina, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Agrīna valodu mācīšanās kļūst arvien populārāka visā Eiropā pēdējo desmitgažu laikā, un šo tendenci var novērot arī Latvijā, angļu valodu apgūst pirmsskolas izglītības iestādēs un bērnudārzos visā valstī. Bērni nemācās svešvalodu tāpat kā pieaugušie, tāpēc ir nepieciešams, lai valodu mācītu pirmsskolas audzēkņiem atbilstoši viņu vecumam un briedumam, lai nodrošinātu to, ka mācības ir efektīvas un metodes, kas tiek izmantotas, ir piemērotas audzēkņiem. Galvenā mācību forma bērniem pirmskolā ir rotaļnodarbība, mācīšanās izmantojot rotaļas: dziedot dziesmas, mācoties skaitām pantus, dzejoļus, stāstus, kustību rotaļas, veicot uzdevumus, kas ietver zīmēšanu, krāsošanu, griešanu un līmēšanu, liekot puzles, pārģērbjoties (maskās), darbojoties un spēlējot teātri, tas attiecas arī uz angļu valodas mācīšanos. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā dziesmas var tikt izmantotas, lai mācītu angļu valodas vārdu krājumu pirmsskolas audzēkņiem. Datu vākšanas metodes, kas izmantotas diplomdarbā ir anketēšana un novērošana. Pētījuma metode – gadījuma pētījums. Dalībnieki (respondenti) ir 28 3-6 gadus veci pirmsskolas audzēkņus no Vilces bērnudārza un 8 angļu valodas skolotāji, kas māca angļu valodu pirmsskolā. Tika izstrādāti četri stundu plāni, lai mācītu un atkārtotu iepriekš nodarbībās mācītu angļu valodas vārdu krājumu pirmsskolas audzēkņiem un pēc šīm nodarbībām tika pārbaudīts, kāds ir audzēkņu vārdu krājums par nodarbībās apgūtajām tēmām. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, angļu valodas nodarbības, pirmsskolas audzēkņi. Early language learning has become more popular across Europe in last decades and there is the same trend in Latvia too, English is taught in some preschools and kindergartens across the country. Children do not learn a foreign language the same way adults do, therefore it is necessary to teach very young learners appropriately according to their age and maturity to ensure that the teaching is effective and approaches used are suitable for the learners. The main activities of the children in pre-school are playing games and learning through play: singing songs, learning chants, rhymes, stories, total physical response, performing tasks that involve drawing, colouring, cutting and gluing, puzzles, dressing up, acting and ‘let’s pretend’ games, this also applies to learning English. The aim of the research is to find out how songs can be used to teach English vocabulary to very young learners. Data collection methods used were questionnaire, observation and assessment. Method of research was case study. Participants (respondents) included 28 kindergarten children (3 – 6 years old) from Vilce kindergarten and 8 English teachers who teach very young learners. Four lesson plans were designed for teaching and practicing vocabulary to very young learners and the learners’ knowledge of the vocabulary taught was tested. Key words: vocabulary, English classes, very young learners